whatsapp
21

WhatsApp staje się czymś więcej niż tylko komunikatorem. Nowa funkcja zaskakuje i… pewnie znajdzie wielu fanów

Facebook  coraz chętniej w swoich kolejnych usługach serwuje funkcjonalności znane wcześniej ze sklepów internetowych. Ale o ile oferty i katalogi na molochu społecznościowym już nikogo nie dziwią, możliwość wygodnych zakupów na Instagramie też nie — o tyle na komunikatorze już... odrobinę mogą. A WhatsApp doczekał się funkcji stworzonej z myślą o małych firmach. Tworzenia katalogów, które udostępniane są pierwszym użytkownikom WhatsApp Business.

Skoro coraz częściej z właścicielami rozmaitych biznesów kontaktujemy się za pomocą komunikatora WhatsApp i bombardujemy ich tam pytaniami na temat ich usług i produktów — dlaczego by nie ułatwić im pracy? Z takiego założenia wyszli twórcy platformy, którzy zaproponowali im katalogi. Czyli nie mniej, nie więcej, a mobilne witryny, które pozwalają zaprezentować swoje towary i usługi: ze zdjęciami, cenami i kapką dodatkowych informacji. Bez wysyłania pdfów, bez dosyłania zestawu zdjęć i nieporozumień. Wszystko to wygodnie i na wyciągnięcie ręki. Całość okazuje się nie tylko wygodniejsza, ale też wypada bardziej profesjonalnie i można zadbać o to, by wszyscy klienci zawsze znali najnowsze cenniki czy oferty bez konieczności zaglądania do innych źródeł. Skoro już kontaktują się z nami w ten sposób, niech zawsze będą na bieżąco bez konieczności sięgania do pozostałych naszych kont.

Przykładem jest Agradaya, zrównoważona firma oferująca zioła i przyprawy w Indonezji. Zapewniliśmy założycielowi firmy Andhikowi Mahardika wczesny dostęp do funkcji katalogu i przyznał, że ułatwia klientom zaznajomić się z jego produktami i cenami oraz obejrzeć zdjęcia oferty, co jest kluczowe, by zapewnić lepszą obsługę klientów.

— czytamy we wpisie na oficjalnym blogu. Jak to działa w praktyce ze strony sprzedawcy można podejrzeć na poniższym materiale:

Ciekawe podejście do tematu, które jawi mi się jako pierwszy krok do… otwarcia sklepu w komunikatorze! Nowości na tę chwilę dostępne są w kilku wybranych krajach (Brazylia, Niemcy, Indie, Indonezja, Meksyk, Wielka Brytania i USA) — ale twórcy jasno zapowiedzieli, że kwestią najbliższych tygodni jest jej ekspansja także dalej.