Gry

WGK 2014 - pierwsi zagraniczni mówcy ujawnieni!

Marcin M. Drews
WGK 2014 - pierwsi zagraniczni mówcy ujawnieni!
0

W czasie tegorocznej konferencji WGK odbędzie się 36 wykładów podzielonych na trzy części. Dzielimy się z Wami pierwszymi szczegółami organizacyjnymi i nazwiskami prelegentów zagranicznych. Prezentacje będą się rozpoczynały o godzinie 10:00 i potrwają do 18:00 z przerwą na lunch pomiędzy 13:00 a...

W czasie tegorocznej konferencji WGK odbędzie się 36 wykładów podzielonych na trzy części. Dzielimy się z Wami pierwszymi szczegółami organizacyjnymi i nazwiskami prelegentów zagranicznych.

Prezentacje będą się rozpoczynały o godzinie 10:00 i potrwają do 18:00 z przerwą na lunch pomiędzy 13:00 a 14:30. Zarówno w sobotę, jak i w niedzielę odbędzie się 18 wykładów.

Wszystkie prezentacje będą prowadzone albo w języku angielskim, albo polskim z jednoczesnym tłumaczeniem na język angielski tak, żeby każdy uczestnik konferencji mógł swobodnie uczestniczyć w wybranych przez siebie wykładach.

W centrum wystawienniczym AmberExpo, w którym odbędzie się konferencja, mieszą się trzy sale wykładowe zdolne pomieścić 540, 320 i 120 osób. Dokładny plan wydarzenia ujawniający tematy i godziny wszystkich wykładów zostaną upublicznione w ostatnim tygodniu sierpnia.

Organizatorzy zadbali nie tylko o atrakcyjne ceny wejściówek, ale także o zniżki na pokoje hotelowe dla wszystkich uczestników konferencji. Dodatkowo osobom chcącym wziąć udział w sobotnim Developers Party w Klubogalerii Bunkier zorganizowano transport autobusowy na miejsce imprezy.

Wszystkim wciąż wątpiącym, czy na konferencji warto się pojawić, organizatorzy prezentują sylwetki pierwszych prelegentów zagranicznych, którzy już potwierdzili swój udział w wydarzeniu.

Mary DeMarle – Executive Narrative Director w Eidos w Montrealu, odpowiedzialna m. in. za takie gry jak Deus Ex: Human Revolution, Myst IV: Revelation, Myst III: Excile czy Homeworld 2. Mary może się pochwalić doświadczeniem nie tylko w świecie gier, ale również w branży filmowej, ponieważ współpracuje z hollywoodzkimi scenarzystami. Wiedza Mary z zakresu tworzenia wciągających, spójnych narracji może się okazać niezwykle cenna dla game designerów i scenarzystów ze studiów niezależnych, którzy starają się o wiarygodną, interesującą fabułę w swoich grach.

Mario Rizzo – dotychczasowy szef free-to-play w Ubisoft, a wcześniej członek zespołów Electronic Arts, Sony Online Entertainment i Realtime Worlds. Od czerwca 2013 roku szef studia Kobojo zajmującego się tworzeniem gier mobilnych i przeznaczonych na portale społecznościowe. Przez lata pracy dla największych studiów growych na świecie Mario zdobył ogromne doświadczenie na różnych polach, ale wyspecjalizował się zwłaszcza w tematyce zbierania funduszy potrzebnych na realizację projektu. W czasie swojej kariery zawodowej aktualny CEO Kobojo dwukrotnie był w sytuacji, w której zajmował się pozyskiwaniem funduszy i oto, co ma do powiedzenia na ten temat:

Musiałem zebrać pieniądze na dwa startupy, który były realizowane w Europie, i okazało się, że większość developerów (zwłaszcza niezależnych) nie ma świadomości istnienia społeczności zajmującej się tematyką inwestycji na niepublicznym rynku kapitałowym znajdujących się we wczesnych fazach rozwoju. Nie posiadają również wiedzy na temat zasad rządzących procesem skutecznego pozyskiwania środków inwestycyjnych.

Widząc zapotrzebowanie na tego rodzaju wiedzę Mario zdecydował się wziąć udział w WGK i wystąpić z wykładem na temat pozyskiwania inwestycji na europejskim niepublicznym rynku kapitałowym w celu założenia niezależnego studia developerskiego. Tego rodzaju wiedza będzie niezwykle przydatna dla developerów, którzy sami zmagają się z pozyskaniem środków na swoje projekty.

Geneviève Lord – programistka z dyplomem MBA w zakresie IT i biznesu międzynarodowego. Przez ostatnie 11 lat zajmowała stanowiska zarządcze, mieszkając w tym czasie i zbierając doświadczenia w Kanadzie, Belgii, Szwecji, Trinidadzie i Hiszpanii. Następnie kolejno obejmowała stanowiska Producenta i Senior Game Directora w Ubisofcie i A2M (aktualnie Behaviour Interactive) w Montrealu. Od 2007 roku jest dyrektorem wydziału w colleagu Burlington Champlain. Zawodowe zainteresowania Geneviève to coachingu, optymalizacja procesów zarządzania i wdrażanie nowych mediów. Prywatnie wielbicielka dobrej literatury i oczywiście gracz o bardzo szerokim guście. Wśród jej ulubionych tytułów można znaleźć zarówno gry z gatunku MMO, strategie, RPG, jak i casualowe.

Ivan Popelyshev – utalentowany programista i game developer specjalizujący się w HTML5 JS i Javie. Laureat konkurów programistycznych takich jak ACM ICPC, TopCoder czy Google Code Jam. Współautor książki pt. "HTML5 Game Development Insights". Ale przede wszystkim założyciel studia Matroid Games oraz twórca niezwykle popularnej przeglądarkowej gry MMO pt. Bombermine. Gra zbliżona założeniami do klasyka Bomberman, wykorzystująca dobrze znaną mechanikę rozgrywki, ale jednocześnie przenosząca ją na zupełnie nowy poziom. Oferując możliwość zabawy do 1000 graczy jednocześnie na jednej mapie, pełna powerupów, sekretów i Easter Eggów, Bombermine okazuje się jedną z tych gier, w które bardzo łatwo nauczyć się grać, a które jednocześnie są niesamowicie wciągające. W czasie WGK Ivan opowie o pracy game designera na przykładzie Bombermine oraz wyjaśni z jakimi problemami programistycznymi musiał się zmierzyć projektując tę grę.

Będzie na bogato

Od samego początku istnienia WGK jednym z założeń było konsekwentne podnoszenie standardów, zarówno w zakresie merytorycznym jak i organizacyjnym. Tegoroczna, czwarta już edycja odbędzie się w nowej lokalizacji - centrum konferencyjnym AmberExpo ulokowanym w bezpośrednim sąsiedztwie jednego z najpiękniejszych w Europie stadionów piłkarskich – PGE Arena Gdańsk. To jeden z najnowocześniejszych tego rodzaju obiektów w Europie. Oferuje w pełni profesjonalną infrastrukturę na potrzeby wydarzenia. Do dyspozycji uczestników odane zostaną klimatyzowane sale wykładowe, wyposażone w zaawansowane rozwiązania telekomunikacyjne i konferencyjne. Na miejscu będzie można również skorzystać z restauracji, barów oraz parkingu. Centrum połączone jest z lotniskiem bezpośrednią drogą, a linie tramwajowe, autobusowe oraz Szybka Kolej Miejska (przystanek: Gdańsk-Stadion Expo) pozwalają w łatwy sposób dotrzeć z i do centrum Gdańska czy innych części Trójmiasta.

Więcej informacji: wgk.gd

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

GdańskWGK