Jednym z najczęściej przewijających się argumentów w dyskusjach nad wyższością iOSa nad Androidem i vice versa jest ilość dostępnych aplikacji na oba ...
W Android Market opublikowano już ponad 500 tysięcy aplikacji! Kiedy Google przegoni Apple?
Więcej ciekawych informacji dostarcza raport Android Market Insights. Do tej pory opublikowano już 500 tysięcy aplikacji w Android Markecie, czyli tylko 100 tysięcy mniej niż w AppStore. Niemniej jednak aż 37% publikowanych w AM aplikacji później zostaje usunięta (z czego 78% to aplikacje darmowe), gdy tymczasem w AS ten odsetek wynosi zaledwie 24%.
Powróćmy jednak do Androida. Obecnie w AM jest około 34% aplikacji płatnych, ale wszystkie trendy wskazują na to, że deweloperzy coraz częściej decydują się na dostarczanie darmowych aplikacji. Średnia cena aplikacji wynosi około 3,2 dolara, czyli około 10 złotych. Co najciekawsze, w samym tylko wrześniu tego roku w Android Market umieszczono blisko 42 tysiące nowych aplikacji! W ciągu ostatniego miesiąca użytkownicy AM wygenerowali blisko 350 milionów pobrań.
Wisienką na torcie tych danych jest fakt, że deweloperzy w ostatnim czasie chętniej tworzą aplikację pod Androida. Dla Apple tworzy aplikacje około 100 tysięcy deweloperów, dla Androida 70 tysięcy, przy czym, statystycznie, każdy z tych ostatnich umieścił w AM około 4,38 aplikacji, gdy tymczasem w AppStore około 4,21. Nie jest to wielka różnica, ale biorąc pod uwagę liczbę deweloperów tworzących pod konkretne platformy nie da się nie zauważyć, że ci od Androida są odrobinę bardziej płodni.
Zastanawiam się, jak na dalszy rozwój Android Marketu wpłynie nowy ICS, gdy w końcu zastąpi poprzednie wersje Androida na smartphonach i być może również zastąpi Honeycomba na tabletach. Jeden system działający na różnych urządzeniach jest Google niezwykle potrzebny. Obecnie panujący dualizm sprawia, że użytkownicy tabletów z Androidem nie są w stanie w pełni korzystać z możliwości tego systemu. Ma to bez wątpienia duży wpływ na popularność tych urządzeń. Jeden ICS na wszystkie urządzenia mógłby się stać również sporym impulsem do dalszego rozwoju Android Marketu i zachęcić deweloperów do tworzenia aplikacji akurat dla tego systemu – w końcu nie musieliby próbować dopasowywać każdej aplikacji pod kolejne numerki Androida. Czy tak się stanie – przekonamy się już wkrótce.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu