10

Polestar 2 z napędem elektrycznym, systemem Google i świetną ceną

O tym, że Polestar 2 ma zadebiutować właśnie dzisiaj wiedzieliśmy już od jakiegoś czasu. Producent zaplanował transmisję na YouTube, którą możecie obejrzeć poniżej i nie zapraszał na nią żadnych mediów. Trudno się zresztą temu dziwić, bo była to bardziej papierowa premiera. Polestar 2 trafi na rynek dopiero w przyszłym roku.

Polestar 2 prosto z Chin

Na temat modelu Polestar 2 pisaliśmy już na łamach Antyweb kilka razy.  Według wcześniejszych informacji i plotek samochód miał być wyposażony w pokaźny zestaw baterii, dwa silniki elektryczne oferujące 408 KM i zapewniające napęd na cztery koła oraz system inforozrywki stworzony przez Google. Wszystkie te informacje znalazły potwierdzenie na dzisiejszej premierze. Polestar to marka zależna od koncernu Volvo, którego z kolei właścicielem jest chiński producent aut – Geely, dlatego też Polestar 2 będzie produkowany właśnie w Państwie Środka. Na początku ma być oferowany na 9 rynkach, w Chinach, USA, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Holandii, Norwegii, Szwecji oraz w Belgii. Pierwsze dostawy rozpoczną się jednak dopiero w 2020 roku.

Polestar 2 to samochód bardzo podobny do Tesli Model 3, z którą ma konkurować. Nadwozie typu liftback/fastback (tylna klapa podnosi się wraz z szybą) wygląda całkiem funkcjonalnie. Baterie o pojemności 78 kWh zostały w całości umieszczone w podłodze auta, dzięki czemu nie ograniczają miejsca w kabinie ani w bagażniku oraz obniżają środek ciężkości. Dwa silniki o mocy 408 KM (660 Nm) zapewniają sprint do 100 km/h w czasie 4,7 sekundy, a zasięg ma wynieść około 450 km (według normy WLTP).

Pierwsze auto z systemem Google

Zgodnie z zapowiedzią Polestar 2 będzie pierwszym autem, w którym za system inforozrywki odpowiada Google. Oprogramowanie na bazie Androida zapewni te same funkcje i aplikacje co Android Auto, ale bez podłączania smartfona. Dodatkowo pozwoli na sterowanie pozostałymi systemami samochodu, jak choćby klimatyzacja czy nawiew przy pomocy głosu dzięki integracji z Asystentem Google. Centralnym elementem deski rozdzielczej jest pionowy, dotykowy wyświetlacz o przekątnej 11 cali, który prezentuje się całkiem zgrabnie. Podobnie zresztą jak cała reszta, łącznie z cyfrowymi zegarami przed kierowcą. Trzeba przyznać, że zarówno w wewnątrz ja i z zewnątrz Polestar 2 nie ma się czego wstydzić.

Cena dopiero będzie świetna

Docelowo Polestar 2 miał być bardzo atrakcyjnym cenowo autem elektrycznym i producent faktycznie potwierdza, że najtańsza wersja będzie kosztowała 39 900 euro. Te jednak będą produkowane dopiero od 2021 roku. Przez pierwsze 12 miesięcy dostępna będzie tylko jedna wersja tzw. „launch edition”, która wyceniona została na 59 900 euro i oferuje wspominane powyżej parametry (408KM, 78 kWh). To bardzo porównywalna kwota do Tesli Model 3 w wersji z napędem na wszystkie koła. Przedsprzedaż ma rozpocząć się już niedługo, a pierwsze egzemplarze trafią do klientów w przyszłym roku.

Jeśli chcecie obejrzeć całą prezentację (45 minut) to możecie to zrobić poniżej.