Polska

VISA ułatwi nam płatności w Internecie

Karol Kopańko
VISA ułatwi nam płatności w Internecie
5

Jak zachęcić klientów do wydawania jeszcze większej ilości pieniędzy? Oprócz agresywnych kampanii reklamowych na pierwszy plan w tej klasyfikacji wysuwa się także ułatwienie formy płatności. Udowodnienie tego argument jest bardzo proste, przecież kiedyś za każde zakupy płaciliśmy gotówką, jeszcze ni...

Jak zachęcić klientów do wydawania jeszcze większej ilości pieniędzy? Oprócz agresywnych kampanii reklamowych na pierwszy plan w tej klasyfikacji wysuwa się także ułatwienie formy płatności. Udowodnienie tego argument jest bardzo proste, przecież kiedyś za każde zakupy płaciliśmy gotówką, jeszcze niedawno kartą, którą należało potwierdzić PINem, a dziś najchętniej używamy już zbliżeniowek. Krok dalej idzie Visa, która ogłosiła, że Polska będzie czwartym w Europie krajem, gdzie wprowadzi ona usługę zintegrowanego portfela elektronicznego. Czyżbyśmy właśnie oddawali kolejną część swojej prywatności w Internecie?

Obecnie na rynku firm zajmujących się wydawaniem kart kredytowych, dwie główne siły MasterCard i Visa konkurują ze sobą na polu wykorzystania nowych technologii. Ta pierwsza interesuje się głównie NFC w smartfonach, a druga chce zawojować rynek usługą V.me, która do końca roku ma zostać uruchomiona w naszym kraju. Na czym ona polega?

Otóż, za pomocą wirtualnego portfela Visy, który będzie kompatybilny z kartami innych firm, będziemy mogli płacić za swoje zakupy w Internecie z poziomu dowolnego urządzenia z zainstalowana przeglądarką internetową na pokładzie. Po zarejestrowaniu karty, do dokonania płatności wystarczy już tylko wpisanie nazwy konta i hasła. Oznacza to brak konieczności wklepywania wszystkich wymaganych wcześniej informacji jak numer karty czy własne dane. Dodatkowo w ramach usługi można określić sposób i miejsce dostawy.

Dlaczego akurat Polska? Ano ze statystyk, wynika że bardzo chętnie zaaprobowaliśmy płatności zbliżeniowe. Jednak trzeba w tym miejscu pamiętać, że często ( a raczej przede wszystkim) decyzja o wydaniu takiej karty nie zależy od życzenia klienta, a od procedur banku. Obecnie w kieszeniach Polaków znajduje się 15 mln zbliżeniówek, a wg prognoz do końca roku ta liczba ma wzrosnąć do 20 mln. Visa nie zapomina także o płatnościach smartfonem, jak mówi Jakub Kiwior, dyrektor Visa Europe w Polsce:

Telefon z funkcją zbliżeniową będzie zachowywał się dokładnie tak samo w punkcie sprzedaży, jak karta zbliżeniowa. Przy czym klient będzie mógł zobaczyć od razu w swojej bankowości elektronicznej, jakiej płatności dokonał, gdzie jej dokonał, na jaką kwotę i jak zmieniło się jego saldo rachunku.

Moim zdaniem na wyborze Polski, jako czwartego kraju w Europie mogły zaważyć jeszcze stosunkowo wysokie prowizje jakie należą do normalności w naszym kraju. Warto jednak w tym miejscu zauważyć, że założenie sobie takiego portfela będzie pociągało za sobą uzależnienie korzystania ze swoich funduszy od kolejnej korporacji, która będzie znała dokładne dane o naszych zakupach w Internecie. Czy jest to warte poświęcania kolejnego elementu własnej prywatności w sieci? Myślę, że dla wielu osób ery Facebooka, to pytanie jest retoryczne.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu