27

Virgin Mobile z problemami przy przenoszeniu numerów w nowym systemie od UKE

Nowy scentralizowany system do przenoszenia numerów obsługiwany przez UKE działa od 26 czerwca. Choć sam urząd uwzględniał możliwe problemy przy przenoszeniu numerów w związku z jednoczesnym wdrożeniem systemu u wszystkich operatorów, wygląda na to, że jedynie Virgin Mobile ma z tym spore problemy. Sprawdź też: Przeniesienie numeru – oto wszystko co musisz wiedzieć nim rozpoczniesz […]

Nowy scentralizowany system do przenoszenia numerów obsługiwany przez UKE działa od 26 czerwca. Choć sam urząd uwzględniał możliwe problemy przy przenoszeniu numerów w związku z jednoczesnym wdrożeniem systemu u wszystkich operatorów, wygląda na to, że jedynie Virgin Mobile ma z tym spore problemy.

Sprawdź też: Przeniesienie numeru – oto wszystko co musisz wiedzieć nim rozpoczniesz procedurę!.

Dostaliśmy wiadomość od naszego Czytelnika, który jest bez działającego numeru jeden dzień, ale donosi jednocześnie, że wielu użytkowników czeka już od tygodnia:

Od kilku dni ma miejsce jakaś duża awaria w Virgin. Ludzie na fanpage’u piszą o tym, że w procesie przeniesienia numeru stracili już numeru u poprzedniego abonenta a Virgin jeszcze ich nie przyjął do siebie. Niektórzy są bez numerów od kilku dni (25 czerwca). Ja dopiero jeden dzień. Nie mniej jednak sama sieć nie podaje daty uporania się z problemem i zasadniczo niewiele wiadomo poza tym, że problem ma związek z wdrażaniem nowego systemu i zmianami w funkcjonowaniu UKE.

Rzeczywiście, na profilu VM pojawiło się sporo wpisów rozżalonych użytkowników, którzy zdecydowali się w tym czasie na przeniesienie numeru do Virgin Mobile.

screenshot-www.facebook.com 2015-07-07 09-24-48

screenshot-www.facebook.com 2015-07-07 09-25-41

Sam operator tłumaczy to problemami po stronie UKE, ale pamiętajmy, że nowy system został udostępniony do testów wszystkim operatorom 17 kwietnia, więc mieli 2 miesiące na sprawdzenie go i wyeliminowanie problemów. Wydaje się też, że problem ten może być związany z wakacyjną promocją na większą paczkę transferu danych akurat u tego operatora, intensywnie zresztą reklamowaną w mediach, a tym samym zwiększonym zainteresowaniem tą ofertą wśród użytkowników.

screenshot-virginmobile.pl 2015-07-07 09-23-31

Realną skale problemów z przenoszeniem numeru w nowym systemie u wszystkich operatorów poznamy już w sierpniu, kiedy to UKE przedstawi swój pierwszy raport. Według nowych przepisów, operator może ponieść karę za nieprzeniesienie numeru w ciągu 24 godzin w wysokości do 3% ubiegłorocznych przychodów.