Valve przygotowuje własną odpowiedź na Meta Quest. Gogle Steam Frame mają zadebiutować w czwartym kwartale 2025 roku. Urządzenie połączy funkcje samodzielnego headsetu VR z możliwością bezprzewodowego grania na PC

Valve, znane przede wszystkim z platformy Steam i tworzenia gier wideo (choć ostatnio rzadko im się zdarza), przygotowuje się do wejścia na rynek samodzielnych zestawów wirtualnej rzeczywistości. Według najnowszych informacji firma planuje premierę nowego urządzenia Steam Frame w czwartym kwartale 2025 roku. Sprzęt ma łączyć w sobie funkcje samodzielnego headsetu w stylu Meta Quest oraz możliwość bezprzewodowego grania na PC.
Valve tworzy VR dla pececiarzy
Steam Frame będzie działać jako urządzenie typu all-in-one, co oznacza, że użytkownicy uruchomią na nim gry i aplikacje VR bez konieczności korzystania z komputera. Jednocześnie, dzięki akcesorium Steam Link VR USB Dongle obsługującemu standard WiFi 6E, możliwe będzie bezprzewodowe połączenie z komputerem i uruchamianie gier bezpośrednio z jego karty graficznej. Rozwiązanie to ma zapewnić niskie opóźnienia i wysoką przepustowość, co jest kluczowe dla komfortu wirtualnej rozgrywki.
Wraz z goglami Valve wprowadzi na rynek zmodernizowane kontrolery Roy, które według przecieków nie są już traktowane jako prototypy, a gotowe urządzenia. Zostały one w pełni zintegrowane ze SteamVR, co sugeruje, że firma kończy prace nad całym zestawem.
https://Twitter.com/SadlyItsBradley/status/1963678062702215397
Jeśli chodzi o wydajność, Steam Frame będzie korzystać z układu APU opartego na architekturze ARM. Oznacza to, że część gier PC będzie wymagać warstwy emulacji, choć w połączeniu z donglem WiFi 6E możliwe stanie się granie w natywne produkcje komputerowe w trybie bezprzewodowym.
Na rychłą premierę wskazuje kilka elementów: zarejestrowany przez Valve znak towarowy Steam Frame, zmiana nazewnictwa w SteamVR (z „Overlays” na „Frames”), a także raporty o wejściu headsetu w fazę produkcyjną. Co więcej, w sterownikach pojawiły się już finalne wpisy dotyczące zarówno gogli, jak i kontrolerów oraz dongla Steam Link VR.
Grafika: depositphotos.com
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu