Gabe Newell twierdzi, że Valve woli się komunikować za pomocą swoich produktów, dlatego też na niedawnym AMA na Reddit firma niewiele powiedziała o swoich planach dotyczących nowych gier. Wzbudziła jednak niemałe zainteresowanie, bo chyba produkcji trzech tytułów skupionych tylko i wyłącznie na technologii wirtualnej rzeczywistości nie spodziewał się nikt. Nie mają być to małe technologiczne dema jak The Lab, ale duże gry oparte na dwóch silnikach – Unity i Source 2.
Wsparcie dla Vive
Na jedne z dużych gogli wirtualnej rzeczywistości mówi się HTC Vive, nie można jednak zapominać, że sprzęt powstał we współpracy z właścicielami sklepu Steam, czyli firmą Valve. W końcu producenci Half-Life odpowiedzialni są też za system SteamVR, do którego zalicza się sprzęt śledzący gracza i kontrolery trzymane przez niego w dłoniach. Skoro o kontrolerach mowa, warto przypomnieć, że Valve pracuje nad własnymi. Steam Controller nie był moim zdaniem idealny, ale na pewno firma zebrała odpowiednio dużo wiedzy na temat takich urządzeń i kolejne produkty będą lepsze.
Wielka szkoda, że Newell nie zamierza póki co zdradzić szczegółów dotyczących produkcji zmierzających na wirtualną rzeczywistość. A jak sami wiecie z nimi bywa różnie, niezależnie od tego na jaki sprzęt mają zostać wydane. Niektórzy skupiają się przede wszystkim na pokazaniu technologii, inni na sposobie interakcji z otoczeniem – często zapominając, że w grach niezwykle istotna jest też opowiadana historia. Valve znane jest natomiast z tego, że potrafi połączyć świetne opowieści z naprawdę dopracowaną rozgrywką, dlatego właśnie takich produkcji bym się po twórcach Half-Life spodziewał. Podejrzewam również, że będą to gry na wyłączność dla gogli HTC Vive, przynajmniej czasową – w końcu firma na pewno nie chce promować tylko systemu VR, ale również swój sklep. A przecież korzystają z niego również posiadacze równie mocnego zestawu Oculus Rift, który po wypuszczeniu kontrolerów ruchowych, niewiele Vive ustępuje.
Gabe Newell dość trafnie porównał aktualne Valve z Nintendo – firma produkuje zarówno sprzęt jak i oprogramowanie, a to w przypadku japońskiego producenta zawsze owocowało świetnymi produkcjami. Owszem, zdarzały się sprzętowe wpadki pokroju Wii U, jednak gry od Nintendo na tę platformę były świetne i co do tego nie ma najmniejszych wątpliwości. Warto też pamiętać, że skoro Valve zna sprzęt na wylot, będzie w stanie wykorzystać pełnię jego możliwości i możliwe, że 3 wspomniane gry będą najlepszymi produkcjami na VR. Czego oczywiście i sobie, i Wam życzę.
Więcej z kategorii Gry:
- Łatka 1.1 uniemożliwia przejście Cyberpunk 2077. Twórcy podpowiadają jak obejść błąd
- Hack and Slash - o co tu chodzi i w jakie gry tego typu warto zagrać?
- Ile razy można grać w to samo? Jak widać bez końca
- Next-genowa grafika w Wiedźminie 3 będzie dziełem fana-modera. Efekty są świetne
- Cyberpunk 2077 rozbił bank, największa cyfrowa premiera w historii