22

Oculus Rift doczekał się pierwszych recenzji. Jest naprawdę dobrze!

28 marca trafiły do klientów pierwsze finalne, konsumenckie wersje gogli wirtualnej rzeczywistości Oculus Rift. Największe światowe serwisy wzięły też sprzęt w obroty i opublikowały pierwsze recenzje. Jak sprawdza się finalna wersja sprzętu od którego zaczął się cały ten boom na VR? Zobaczmy.

Oculus Rift doczekał się pierwszych recenzji. Przeglądając te największe, zauważyłem, że umiarkowanie pozytywnie wypowiadał się o nim The New York Times. Wskazano, że póki co nie ma zbyt wielu ciekawych aplikacji, przez co cały zestaw może nie być zbyt często używany, a i jego ustawienie nie jest tak proste jak w przypadku VR-u na smartfonach. Negatywnie natomiast sprzęt ocenił The Wall Street Journal twierdząc, że samo urządzenie jest niezłe, ale…No właśnie – „ale” to duża różnica ceny między Samsung Gear VR nie przekłada się na pozytywną różnicę w jakości obrazu. Samo urządzenie ma moc, ale jest ciężkie, a jego noszenie nienaturalne – nie przenosi również do wirtualnej rzeczywistości tak, jak się tego spodziewano. Zauważcie jednak, że to dwie recenzje tworzone dla serwisów zasadniczo niezwiązanych z branżą technologiczną, traktujące OR jako produkt, a nie nową technologię. Z grami bywało podobnie – redaktorzy, nawet mający doświadczenie z recenzowaniem pokazywali produkcję z zupełnie innej strony niż serwisy growe. Nie jest to bez sensu, w końcu odbiorca treści jest zupełnie inny.

Zupełnie inaczej jest natomiast jeśli chodzi o serwisy branżowe. Wired twierdzi, że to zadziwiająco dobrze zrobione urządzenie dostarczające solidny, komfortowy VR i robi to bez najmniejszych problemów, pokazując jednocześnie magię wirtualnej rzeczywistości. Serwis zwraca uwagę na wysoką cenę zarówno samego sprzętu jak i komputera, który poradzi sobie z Oculusem – zapewniając jednak, że znajomi będą Was odwiedzać tylko po to, by spróbować magii wirtualnej rzeczywistości.

Eurogamer jest pewien, że osoby, które zamówiły Oculusa, nie będą rozczarowane, a produkt dostarcza oczekiwanych emocji – sam VR jest natomiast czymś, czego wcześniej nie doświadczyliście. Z porównaniem nieźle popłynęła Ars Technica, która napisała, że monitor to oglądanie malowideł w ciemnej jaskini, a VR od Oculusa to spojrzenie na prawdziwy świat i światło słoneczne po raz pierwszy. Serwis wskazuje natomiast, że są problemy zarówno z ostrością, jak i rozdzielczością. Nie ma też jednej „zabójczej aplikacji”, która bez trudu sprzedałaby sprzęt.

Destructoid narzeka trochę na listę dostępnych aktualnie gier i programów, ale nawet to, co już jest powinno znaleźć amatorów niezależnie od preferencji. Engadget mimo pozytywnej oceny zwraca uwagę na cenę, zachęcając do zakupu dopiero po pierwszych obniżkach. Gamespot nawet nie porównuje Oculusa do nowej konsoli czy karty graficznej – to zupełnie nowy sposób na konsumpcję treści, coś, o czym do tej pory śniliśmy. Gizmodo wskazuje na to, że Oculus najbardziej błyszczy w grach, Kotaku natomiast zachwyca się imersyjnością oferowanej przez OR wirtualnej rzeczywistości.

PC World wspomina o Oculus Touch, nadchodzącym kontrolerze, bo dopiero z nim najlepsze produkcje będą mogły zabłysnąć na urządzeniu, Polygon natomiast twierdzi, że urządzenie można już śmiało sprzedawać. Oculus jest ergonomiczny, wykonany elegancko, oferuje świetne doświadczenia zarówno jeśli planujecie stać, jak i siedzieć.

Jak sami widzicie pierwsze recenzje Oculus Rift są bardzo pozytywne – wskazuje się jednak drobne problemy z rozdzielczością i ostrością, ale to chyba będzie zmorą wszystkich headsetów pierwszej generacji. Nie zachwyca też pierwsza fala gier i aplikacji, ale finalna wersja sprzętu ma zaledwie kilka dni i z każdym kolejnym tygodniem/miesiącem będzie lepiej. Natomiast praktycznie każdy zachwala doznania, jakich dostarcza Oculus Rift. Można więc śmiało mówić o bardzo dobrej premierze urządzenia i trzymać kciuki za to, by znalazło jak najwięcej klientów. Bo dopiero wtedy będziemy mogli mówić o rewolucji w konsumpcji treści. Miałem sporo obaw, ale powyższe opinie nastrajają naprawdę pozytywnie. Chciałbym już sprawdzić finalną wersję sprzętu na własnej skórze.

grafika: 1, 2