2

UX Poland, czyli Polish IA Summit w nowej odsłonie

Autorem tego wpisu jest Katarzyna Grzebielec. 17 i 18 kwietnia, w warszawskim Kinie Praha, odbędzie się największa w Europie Centralnej konferencja poświęcona User Experience. Konferencja UX Poland powstała na bazie organizowanej w poprzednich latach konferencji Polish IA Summit, w której w ciągu trzech lat wzięło udział ponad 600 osób z ponad 100 firm oraz ponad […]

Autorem tego wpisu jest Katarzyna Grzebielec.

17 i 18 kwietnia, w warszawskim Kinie Praha, odbędzie się największa w Europie Centralnej konferencja poświęcona User Experience. Konferencja UX Poland powstała na bazie organizowanej w poprzednich latach konferencji Polish IA Summit, w której w ciągu trzech lat wzięło udział ponad 600 osób z ponad 100 firm oraz ponad 70 prelegentów z kraju i zagranicy. Zwiększająca się z roku na rok potrzeba rozwoju wiedzy dotyczącej użyteczności oraz doświadczeń użytkowników zaowocowała utworzeniem Projektu UX Poland.

„UX Poland to odpowiedź na coraz większe zainteresowanie tematyką user experience w naszym kraju” – mówi Wiesław Kotecki, organizator konferencji – “Po trzech latach rozwijania Polish IA Summit – postanowiliśmy rozwinąć obszar działań i stworzyć projekt, który tematyką znacznie wykracza poza architekturę informacji. Po pierwsze dlatego, że sama tematyka architektury informacji stała się dla nas za wąska – w zasadzie większość prelekcji w zeszłym roku dotyczyła szerszego spektrum tematów – strategii, projektowania usług, projektowania dla wielu kanałów (cross-channel), badań, usability – czyli podsumowując wszystkiego tego co zawiera się w projektowaniu doświadczeń użytkownika – czyli właśnie user-experience (UX). Dodatkowo, zrozumieliśmy, że aby się rozwijać dalej musimy wyjść poza Polskę – naszą ambicją jest stworzenie najważniejszej konferencji o UX, w tej części Europy. Stąd też nazwa UX Poland – bo poza wszystkim jesteśmy dumni, że mieszkamy tu gdzie mieszkamy i od samego początku chcieliśmy promować Polskę, ale i Warszawę, jako piękne miasto mogące być liderem regionu. Chcemy dołączyć do czołówki konferencji Europejskich takich jak UX London, czy UX-LX w Lizbonie. Myślę, że pod względem jakości jesteśmy już całkiem blisko”.

Co będzie się działo?

W przepięknym warszawskim Kinie Praha, w ramch dwóch równoległych ścieżek zobaczymy światowej sławy specjalistów UX – m.in Chrisa Chandlera z Walt Disney Parks, który opowie o wnoszeniu magii do świata online, Billa W. Scotta z PayPal, który przybliży temat wdrożeń Lean UX, a także Josha Paytona z Huge, Jeroena Razouxa Schultza z TomTom czy Iris Cremers z KLM. Wystąpi także Iann Fenn z Chopstix Media, który zanim rozpoczął współpracę z takimi brandami, jak: BP, Virgin Media, UKTV, BBC Worldwide, dał się poznać jako producent radiowy i komik.

Do najciekawiej zapowiadających się polskich prelekcji niewątpliwie należy wystąpienie Michała Panowicza, szefa projektu stworzenia nowego mBanku, który opowie o szczegółach projektu, przedstawicieli Allegro zdradzający szczegóły redesignu, a także prezentacje czołowych polskich startupów oraz agencji takich jak K2, UseLab czy Artegence.

Łącznie w ciągu dwóch dni uczestnicy będą mogli poznać wiedzę opierającą się na doświadczeniu ponad 30 polskich i zagranicznych największych specjalistów UX. Szczegółowy program można przeczytać na stronie konferencji.

Dlaczego warto?

Organizowane w kwietniu UX Poland to jedyne wydarzenie w Polsce umożliwiające spotkanie się z ekspertami z całego świata UX. To wyjątkowa okazja, aby w jednym miejscu i czasie spotkać ludzi nauki i praktyków pracujących w różnych środowiskach i obszarach zainteresowań zawodowych: od projektowania interakcji, user experience, architektury informacji, systemów IT po przedstawicieli e-commerce, telekomów, sieci społecznościowych, wydawców portali oraz start-upów technologicznych. Można dowiedzieć się z pierwszej ręki o wdrożeniach UX realizowanych przez ekspertów w największych światowych firmach.

Konferencja organizowana jest przez Uselab, przy współpracy CHI Polska. Głównymi sponsorami są: mBank, Grupa Allegro, WhoElse, UseLab.

UWAGA:
Dla czytelników AntyWeb dostępna jest 20% zniżka na hasło Antyweb. Zainteresowane osoby prosimy o kontakt z beata.salamonczyk@uselab.pl