UOKiK poinformował dziś o swojej decyzji zobowiązującej względem operatora UPC (obecnie P4 Play), w ramach to której klienci mogą otrzymać zwrot kwot podwyżki, na którą nie wyrazili zgody.
Postępowania UOKiK zwykle kończą się na dwa sposoby - nałożeniem kary na podmioty, względem których były prowadzone lub decyzją zobowiązującą.
Patrząc z perspektywy klientów, to drugie rozwiązanie jest dużo korzystniejsze, bo otrzymują oni realny i natychmiastowy zwrot utraconych środków. Z taką decyzją UOKiK mamy dziś do czynienia.
Pakiet „Więcej korzyści dla Ciebie” w UPC za wyższy abonament
Postępowanie UOKiK dotyczyło programu „Więcej korzyści dla Ciebie”, którym UPC (obecnie P4 Play) obdarowywał klientów, bez ich zgody. W ramach pakietu otrzymywali oni dodatkowe kanały telewizyjne i większą prędkość internetu, oczywiście za dodatkową opłatą - 4 lub 8 zł miesięcznie, w zależności od posiadanego pakietu.
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny:
Konsumenci nie wnioskowali o podwyższenie abonamentu, nie zamawiali nowych produktów i na żadnym etapie nie wyrażali dobrowolnie zgody na związanie się nowym kontraktem z UPC. Dlatego zmiany wprowadzone przez operatora nie powinny mieć miejsca.
I to właśnie wielokrotność tych kwot, decyzją UOKiK będzie teraz zwracana przez operatora klientom, którym podwyższono abonament w ramach programu „Więcej korzyści dla Ciebie” - za 9 okresów rozliczeniowych, maksymalnie będzie to kwota 72 zł.
W tym samym komunikacie UOKiK podał, iż jednocześnie prowadzone jest postępowanie w podobnej sprawie względem spółki Canal+ Polska, która to włączała klientom bez ich wyraźnej zgody usługi - „Bezpieczny Internet” (antywirus) i „Music+ Premium” (Tidal). Za darmo na wybrany okres, ale po minięciu którego i w przypadku, gdy dany klient nie wyłączył ich samodzielnie w odpowiednim momencie, naliczała opłaty w wysokości 3 zł lub 9 zł za antywirusa i 19,99 zł za Tidala.
Źródło: UOKiK.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu