Polska

UPC przejmuje Multimedia Polska za 3 mld złotych [prasówka]

Tomasz Popielarczyk
UPC przejmuje Multimedia Polska za 3 mld złotych [prasówka]
Reklama

UPC Polska stało się nowym właścicielem Multimedia Polska. Transakcja opiewa na kwotę 3 mld złotych. Co to oznacza dla samych klientów?

UPC Polska właścicielem Multimedia Polska


Reklama

Transakcja opiewa na kwotę ok. 3 mld złotych (760 mln dol.). Trzeba jednak zaznaczyć, że kwota ta może jeszcze zostać skorygowana w dół, w zależności od wyników spółki za okres poprzedzający finalizację przejęcia. UPC jest obecnie największym operatorem na rynku telewizji kablowej w Polsce (1,4 mln klientów). Multimedia Polska znajdowała się na miejscu trzecim (ponad 830 tys. klientów). Konsolidacja pozwoli liderowi skutecznie konkurować, ale też stworzy możliwość do modernizacji infrastruktury przejętego podmiotu, co ma przełożyć się na nowe usługi dla jego klientów. Łączny zasięg UPC sięgnie teraz 4 mln gospodarstw.

Chrome Canary w Google Play


W sklepie Google Play pojawia się nowa wersja przeglądarki Chrome - Canary. Jest to wczesna wersja testowa, w której sprawdzane są nowe funkcje i eksperymentalne rozwiązania. Siłą rzeczy program może zatem działać bardzo niestabilnie. Jest on odpowiednikiem desktopowej wersji Canary, która jest udostępniana już od dawna. Google najwyraźniej w ten sposób, chce zwiększyć liczbę testerów swoich pomysłów. Nowe wersje Canary są wydawane codziennie i w skali tygodnia program może pochłonąć przez to nawet 100 MB.

Przeglądarka charakteryzuje się odmiennym, żółtym logo - znajdziecie ją w sklepie Google Play.

Amazon dostawcą internetu?


Jak donosi The Information, Amazon chciałby zaoferować swoim klientom w Europie usługę dostępu do internetu sprzężoną z Amazon Prime. Dziś za 99 dol. rocznie firma oferuje swoim klientom bezpłatną dostawę w ciągu maksymalnie dwóch dni roboczych, a także dostęp do całej gamy cyfrowych usług, jak Video czy Music. W przyszłości mogliby oni w ramach jednej opłaty mieć zapewnione również łącze internetowe. Dla giganta korzyści byłyby oczywiste, bo umożliwiały większą kontrolę nad transmisją danych i podniesienie jakości oferowanych usług streamingu.

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama