Dosłownie kilkadziesiąt minut temu na blogu Epic Games opublikowano bardzo miłą wiadomość dla deweloperów zainteresowanych Unreal Engine. Poprzednio, ...

Dosłownie kilkadziesiąt minut temu na blogu Epic Games opublikowano bardzo miłą wiadomość dla deweloperów zainteresowanych Unreal Engine. Poprzednio, aby korzystać z narzędzi Epic, należało uiszczać miesięczną opłatę w wysokości 19 dolarów. Od teraz każdy może pobrać je ze strony producenta silnika - bez oszukiwania - "fałszywych studentów" od momentu udostępnienia uczniom szkół wyższych tego narzędzia za darmo było bez liku.
CEO Epic Games - Tim Sweeney potwierdził owe informacje w poście na blogu, gdzie obwieścił, iż od tej pory każdy może uzyskać dostęp do wszystkich narzędzi wraz z Unreal Engine Marketplace, gdzie każdy twórca może sprzedawać oraz kupować treści zawarte w owym repozytorium. Dodatkowo, każdy kto do tej pory subskrybował owe narzędzia otrzyma atrakcyjne zniżki, a ponadto wszyscy, którzy kiedykolwiek zapłacili za ów silnik otrzymają 30 dolarów bonusu na zakupy w Unreal Engine Marketplace.
Nie zmieniło się jednak to, co czyni z Unreal Engine dosyć kosztownym silnikiem do gier - w dalszym ciągu Epic Games rości sobie prawo do 5% od przychodów ze sprzedaży ukończonej gry opartej o ten silnik tuż po tym, jak produkcja osiągnie przychód na poziomie 3000 dolarów w jednym kwartale. Epic Games swoim krokiem zamierza zachęcić deweloperów do tworzenia gier w oparciu o własny silnik właśnie w kontekście owych 5% i na poważnie przymierza się do rozwoju swojego repozytorium, gdzie każdy może udostępnić stworzone przez siebie treści i kupić je od innych użytkowników. Te transakcje również są opatrzone prowizjami. Mimo wszystko obcięcie miesięcznej subskrypcji może być dla niektórych młodych twórców bardzo atrakcyjne, jeśli chodzi o zaistnienie w branży growej.
Już we wrześniu ubiegłego roku wiele wskazywało na to, że Epic Games znacząco zmieni swój model biznesowy. Na początek zwolnieni z opłat zostali studenci, którzy jednak musieli otrzymać swoje dane logowania od nauczycieli lub administratorów w swojej szkole. Od teraz wystarczy zarejestrować się na stronie Unreal Engine i przejść do działu pobierania. Więcej informacji na temat poczynań Epic Games pojawi się zapewne w czwartek, podczas konferencji Game Developers Conference, gdzie już zapowiedziano kwestię nowego modelu biznesowego producenta jako jeden z tematów.
Grafika: 1
Źródło: Unreal
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu