3

Universal Music i Google przeciw Itunes?

Google i Universal Music Group będą partnerami serwisu gBox (sprzedaż muzyki on-line) podczas akcji sprzedaży muzyki bez zabezpieczenia technologią DRM. Jednym z głównych kanałów sprzedaży mają być reklamy w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce google. Reklamy dzięki, którym będzie sprzedawana muzyka zostaną sfinansowane przez Universal Music Group. Pomimo iż Uniwersa będzie sprzedawał muzykę bez DRM w […]


Google i Universal Music Group będą partnerami serwisu gBox (sprzedaż muzyki on-line) podczas akcji sprzedaży muzyki bez zabezpieczenia technologią DRM. Jednym z głównych kanałów sprzedaży mają być reklamy w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce google. Reklamy dzięki, którym będzie sprzedawana muzyka zostaną sfinansowane przez Universal Music Group.

Pomimo iż Uniwersa będzie sprzedawał muzykę bez DRM w takich sklepach jak Wal-Mart, Best Buy Digital Music Store, Rhapsody, Amazon itp., to jedynie gBox będzie objęty promocją w wynikach wyszukiwania.

Cena jednej piosenki ma wynosić $.99 czyli będzie ona bardzo konkurencyjna do tego co oferuje Itunes sprzedając muzykę bez DRM.

Na liście firm sprzedających muzykę z wytwórni Uniwersal zabrakło sklepu Apple itunes.
New York Times zauważa, że poczynania wytwórni muzycznych wskazują iż mają one dość przewodnictwa Itunes jeśli chodzi o sprzedaż muzyki on-line. Świadczyć ma o tym chociażby fakt, że Universal Music Group w zeszłym miesiącu poinformował Apple o tym, że mogą nie przedłużyć umowy na bazie, której Itunes będzie sprzedawał ich muzykę.

W całej tej sprawie ciekawie wygląda rola Google, które jeszcze nie dawno wydawało się robić drobne kroki w kierunku zacieśniania współpracy z Appple.

Czyżby Google po ogłoszeniu, że pracują nad własny telefonem (Gphone) konkurencyjnym dla Iphone zagrało wreszcie w otwarte karty?