GfK Polonia opublikowała na koniec zeszłego tygodnia wyniki pierwszej fali badania „GfK Corona Mood: dynamika zachowań konsumenckich na rynkach FMCG, dóbr trwałych i usług finansowych” zrealizowanego w dniach 20-23 marca. Wynika z niego, że praca zdalna nie stała się ostatnio tak powszechna jak przewidywano.
Tylko 17% pracowników w Polsce pracuje zdalnie, ponad połowa nadal jeździ do pracy jak zwykle
Praca zdalna to termin, który dość często przewija się w mediach od wybuchu pandemii koronawirusa w Polsce, okazuje się jednak, że tylko 17% pracowników może i pracuje zdalnie, a ponad 50% normalnie jak zwykle przed epidemią jeździ do pracy i wykonuje swoje obowiązki w dotychczasowym miejscu.
Co z pozostałymi pracownikami? 8% w ogóle nie pracuje, bo nie ma takiej możliwości, gdyż firma, w której pracowali zawiesiła działalność z uwagi na wprowadzone ograniczenia związane z rozprzestrzenianiem się koronawirusa w Polsce. Z kolei 5% pracowników znalazła się na przymusowym urlopie wypoczynkowym, 4% pracujących rodziców zostało w domach i opiekuje się dziećmi, z uwagi na zamknięte szkoły czy przedszkola, a 3% jest aktualnie na bezpłatnym urlopie. Natomiast 2% z badanych aktywnych zawodowo Polaków przestało pracować przez to, że wiązała ich z pracodawcą umowa cywilnoprawna oraz kolejne 2% musiało zawiesić swoją działalność gospodarczą.
Dominika Grusznic-Drobińska, Team Manager w GfK:
W przypadku badań postaw mających wpływ na naszą ogólną – mam na myśli ogół społeczeństwa – kondycję zdrowotną, chyba najistotniejsze spostrzeżenia dotyczą nie tyle osób, które wdrożyły jakąś indywidualną strategię ochrony siebie i współobywateli, a raczej poziom odsetków osób, które ich nie stosują. Czas pokaże czy te niewątpliwie niskie wskazania w odniesieniu do niektórych postaw okażą się wystarczające i spowodują spadek zachorowań w oczekiwanym przez nas wszystkich czasie.
Przy okazji przepytania Polaków o ich sytuację zawodową po wybuchu pandemii koronawirusa, GfK Polonia sprawdziła dodatkowo, jak w tym czasie zabezpieczamy się przed ryzykiem zakażenia. Okazało się, że aż 85% z nas częściej niż wcześniej myje ręce (ten nawyk mam nadzieje pozostanie). Podobny odsetek unika kontaktu z innymi ludźmi, a 67% stara się w ogóle nie wychodzić z domu. Z kolei nieco mniej niż połowa rodaków unika robienia zakupów w większych sklepach.
Źródło: GfK Polonia.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu