Mobile

Twórcy Pushbullet prezentują funkcję Channels i rzucają wyzwanie IFTTT

Tomasz Popielarczyk
Twórcy Pushbullet prezentują funkcję Channels i rzucają wyzwanie IFTTT
Reklama

Pushbullet już gościł na łamach Antyweba, więc niektórzy z Was pewnie dobrze go kojarzą.Twórcom usługi z całą pewnością nie można odmówić pomysłowości...

Pushbullet już gościł na łamach Antyweba, więc niektórzy z Was pewnie dobrze go kojarzą.Twórcom usługi z całą pewnością nie można odmówić pomysłowości, bo właśnie rozbudowali ją o fenomenalną funkcję Channels. W rezultacie powstało połączenie kanałów RSS i usługi typu IFTTT. Zanosi się na nowy hit internetu?

Reklama

PushBullet jest usługą bardzo efektywnie wykorzystującą mechanizm powiadomień w Androidzie. Dotąd służył on przede wszystkim do szybkiego przesyłania plików, notatek i linków między swoimi urządzeniami (przeglądarką, desktopem, smartfonem i tabletem), a także komunikacji ze znajomymi (funkcja przesyłania wspomnianych wyżej treści na urządzenia innych). Od niedawna potrafi również synchronizować powiadomienia i schowek, a także pozwalać na szybkie odpowiadanie na SMS-y z poziomu desktopa (po zainstalowaniu aplikacji dla Windows, rzecz jasna). Najnowsza funkcja nadaje usłudze jednak zupełnie innego wymiaru.

Channels to, jak sama nazwa wskazuje kanały, w ramach których możemy być regularnie powiadamiani przez wybrane serwisy lub usługi. Przykładowo, zapisując się do kanału Steam Deals będziemy powiadamiani o promocjach na Steamie. Wszystko to za sprawą aplikacji Pushbullet będzie się pojawiać na pasku stanu naszego Androida, a także w innych urządzeniach. Możemy subskrybować dowolną liczbę kanałów, a tych bardzo szybko przybywa, bo tworzenie nowych jest banalnie proste. Mało tego, twórcy stworzyli też narzędzie do generowania przycisków subskrybcji, które możemy osadzić na swojej stronie www.

Mnie nasuwa się tutaj dość jednoznacznie porównanie do kanałów RSS oraz usług takich jak IFTTT. Oczywiście ta ostatnia bije Pushbullet Channels pod względem możliwości, ale jej aplikacja mobilna działa na bardzo podobnej zasadzie. W ten sposób możemy być o nowych wpisach na ulubionym blogu, premierach filmów i albumów muzycznych czy kursach akcji. Jest to również narzędzie idealne dla menedżerów, nauczycieli i innych osób zarządzających zespołami, którzy chcą w szybki sposób przesyłać im regularnie komunikaty. Możliwości są właściwie nieograniczone, a swój kanał może dodać do bazy właściwie każdy.


Do Pushbullet przekonałem się jakiś czas temu, a teraz aplikacja zyskała jeszcze jedno zastosowanie. Jak na razie jestem pod dużym wrażeniem, choć baza kanałów nie jest jeszcze szczególnie rozbudowana. Podejrzewam, że może to być fundament do monetyzacji projektu, który działa już ładny kawałek czasu i jak dotąd ciągle pozostaje darmowy. Tak czy inaczej polecam spróbować.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama