Felietony

Twitter testuje jak dotychczas najbardziej agresywną formę reklamy

Grzegorz Marczak
Twitter testuje jak dotychczas najbardziej agresywną formę reklamy
Reklama

Twitter przetestował już chyba wszystkie możliwe formy reklamy od kont reklamowych, poprzez reklamowe wpisy w wynikach wyszukiwania czy też promowane ...

Twitter przetestował już chyba wszystkie możliwe formy reklamy od kont reklamowych, poprzez reklamowe wpisy w wynikach wyszukiwania czy też promowane słowa kluczowe w sekcji trending topics. To czego jeszcze twitter nie dotknął w poszukiwaniu kolejnych źródeł dochodów to to klasyczny display oraz stream użytkownika czyli miejsce gdzie widzimy wpisy osób, które w serwisie obserwujemy.
Reklama

Niestety jak podaje centernetworks.com stream użytkownika jest już brany pod uwagę jako miejsce na reklamowe wpisy. Autor tego bloga "przyłapał" je w swoim streamie na dowód czego zamieścił screenshoot pokazujący jak one wyglądają. Warto zwrócić uwagę, że na obrazku widać nie Twittera ale aplikacje do obsługi serwisu

Co ciekawe twórcy Twittera jeszcze nie dawno zabronili podobnych reklam swoim developerom, którzy tworzą dla Twittera aplikacje. Najciekawsze było jednak uzasadnienie iż oprócz na szybki zysk reklamodawców korzystających z tej formy reklamy jest ona po prostu mało innowacyjna.

Pytanie jak zareagują użytkownicy Twittera na reklamy między wpisami osób które obserwują? Moim zdaniem mimo iż jest to najbardziej agresywna forma jaką mógł wprowadzić Twitter to jednak feedback nie będzie negatywny.

Forma reklamy przypomina bardziej zwykły wpis i pewnie jako taki będzie traktowana. Wszystko oczywiście zależy od jakości reklam i tego czy są kierowane do odpowiednich grup docelowych. Twitter wprawdzie ma dużo informacji o swoich użytkownikach i ich zainteresowaniach ale nie wiem czy w tym przypadku będzie to w stanie efektywnie wykorzystać.

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama