3

Trendomierz.net , Trendomierz.pl , Biznes.net

Dziś światło dzienne (zgodnie z obietnicami autorów) ujrzały aż trzy nowe serwis internetowe które nawiązują do trendu web 2.0 Trendomierz.net i Trendomierz.pl Autorzy definiują swój serwis (a właściwie dwa serwisy) następująco: Trendomierz agreguje informacje dostępne w polskim internecie – m.in. newsy z serwisów informacyjnych oraz wpisy do blogów. Następnie zgromadzone informacje są przetwarzane, aby wizualizować […]

Dziś światło dzienne (zgodnie z obietnicami autorów) ujrzały aż trzy nowe serwis internetowe które nawiązują do trendu web 2.0

Trendomierz.net i Trendomierz.pl

Autorzy definiują swój serwis (a właściwie dwa serwisy) następująco:

Trendomierz agreguje informacje dostępne w polskim internecie – m.in. newsy z serwisów informacyjnych oraz wpisy do blogów. Następnie zgromadzone informacje są przetwarzane, aby wizualizować widoczne w nich trendy. Poza wizualizacją serwis pozwala na wyszukiwanie newsów zawierających słowa kluczowe oraz prenumeratę powiadomień e-mailowych zawierających newsy z wybranym słowem kluczowym, albo newsy z wybranej kategorii tematycznej. Trendomierz pozwala także komentować i oceniać artykuły na skali od +3 do -3.

Czym różni się .net od .pl – autorzy wyjaśniają

Trendomierz jest dostępny w dwu, funkcjonalnie identycznych wersjach, z których jedna przeznaczona jest dla wszystkich, a druga dla profesjonalistów. Zobacz wersję popularną pod adresem trendomierz.pl, a w niej kategorie tematyczne : Sport, Hobby, Rozrywka, Kultura, Lifestyle, Komputer & elektronika użytkowa, Download, Praca, Lokalne. Zobacz wersję profesjonalną pod adresem trendomierz.net, a w niej kategorie tematyczne : Ekonomia & Biznes, Firma, Finanse, Teleinformatyka, Nowe Technologie & Media, Komputer & elektronika użytkowa, Nauka.

I właściwie te dwa zamieszczone powyżej opisy – mówią nam wszystko co potrzebujemy wiedzieć na temat tych serwisów. Można powiedzieć, że pierwowzorem obu serwisów może być google trends, które na podstawie pojawiających się w sieci informacji przedstawia trendy. Google jednsk w chwili obecnej cały czas jest w fazie laboratoryjnej.

Myślę że oba trendomierze to dość ciekaw pomysł – ciekawy jestem na jakiej zasadzie dobierane są słowa kluczowe do chmury tagów – to znaczy co decyduje o tym iż dane słowo jest brane pod uwagę i wyliczana i prezentowana jest jego ważność i popularność.

Nie podoba mi się natomiast wygląd serwisu – o ile sam design jest lekki i przyjemny o tyle strona tytułowa serwisu jest lekko bałaganiarska (oczywiście w moim odczuciu) brak jest przejrzystych i jasno mówiących informacji do czego ten serwis służy i jaka jest jego funkcjonalność. Wprawdzie informacje te znajdują się w sidebarze ale pierwszym elementem który jest widoczny jest lista kategorii co dla mnie jednoznacznie kojarzy się z serwisami typu katalog stron.

Bardzo ciekawy również jestem jak autorzy zdefiniowali grupę docelową trendomierzy – z własnych obserwacji wiem, iż takie serwisy jak Wykop czy Gwar dla niewtajemniczonych (nieinteresujących się nowymi trendami) są często niezrozumiałe. Czy w takim razie trendomierze będą tylko dla „specjalistów” i „profesjonalistów” ? – czas pokaże.

Biznes.net

Biznes.net to kolejny już po grono.net i goldenline.pl serwis społecznościowo biznesowy. Co znajdziemy w środku – jako jeden z pierwszych zarejestrowanych mogę powiedzieć że nic odkrywczego (oczywiście poruszam się na poziomie ogólnym).

A więc mamy zaproszenia, które możemy wysłać innym naszym znajomym, mamy wewnętrzny komunikator – czyli wysyłanie wiadomości tekstowych do innych użytkowników, mama sięć znajomych, mamy wyszukiwanie kontaktów itp. Jedyną nowością jaką zauważyłem jest możliwość założenia bloga, mamy do wyboru albo założenia bloga firmowego albo też prywatnego. Nie wiem jak będzie sprawdzała się teoria blogow firmowych w zamkniętym serwisie – ale jest to coś nowego na co warto zapewne zwrócić uwagę.

Wygląd serwisu i estetyka wykonania są na dobrym poziomie, nawigacja nie utrudnia pracy z serwisem a najważniejsze informacje są łatwo dostępne. Nie spodziewałem się szczerze mówiąc aby serwis ten wyglądał inaczej mając na uwadze ilość zagranicznych pierwowzorów.

To czego mi brakuje w biznes.net to możliwość skorzystania z informacji które są zawarte w trendomierzach – ponieważ wszystkie trzy serwisy posiadają tę samą bazę danych (rejestrując się na jednym serwisie dostajemy dostęp do wszystkich trzech) dlatego aż się prosi o udostępnię ciekawych danych do użytku przez biznes.net.

Pytanie jakie zawsze sobie zadaje ? – co skłoniło by mnie do skorzystania właśnie z tego serwisu skoro mam już konto w grono.net a istnieje jeszcze goldenlilne.pl. W tej chwili nie znajduję takiego elementu który przemawiał by zdecydowanie na korzyść biznes.net – oczywiście można mieć konta we wszystkich polskich serwisach tego typu ale jaki jest tego sens?