Telewizja

Toshiba już nie będzie produkować telewizorów - ciąg dalszy zmierzchu gigantów

Jakub Szczęsny
Toshiba już nie będzie produkować telewizorów - ciąg dalszy zmierzchu gigantów
Reklama

Na rynku telewizorów świetnie radzą sobie Samsung oraz LG, natomiast Toshiba gdzieś się zagubiła i mimo prób restrukturyzacji tej gałęzi swojej działa...

Na rynku telewizorów świetnie radzą sobie Samsung oraz LG, natomiast Toshiba gdzieś się zagubiła i mimo prób restrukturyzacji tej gałęzi swojej działalności nie dała rady przeciwstawić się ofensywie reszty stawki. Klapa w działaniach naprawczych i pogłębiająca się, bardzo słaba sprzedaż spowodowały, że do tematu trzeba podejść nieco inaczej - stąd mamy już absolutnie pewne informacje, że Toshiba wykona taktyczny odwrót i z jej fabryk nie wyjedzie już żaden telewizor.

Reklama


Nie oznacza to, że nie zobaczymy już żadnych telewizorów od Toshiby. Firma wykona ruch podobny do innych gigantów licencjonując swoją markę innej firmie. W tym wypadku zajmie się nią tajwański Compal - to właśnie z jego fabryk wyjadą kolejne urządzenia wyświetlające z logo "Toshiba". Według komunikatu firmy, nowe urządzenia designem będą nawiązywać do poprzednich urządzeń, a i dołożone zostaną możliwie największe starania, aby nie ucierpiała także i bardzo ważna jakość. Jak to wyjdzie w praniu - zobaczymy. Toshiba ma nadzieję, że pozyskane w ten sposób środki pozwolą na dalszy rozwój firmy - pozbywa się w ten sposób bardzo niedochodowego działu, a i nieco może zarobić na marce, która w dalszym ciągu jest dosyć silna.

Zmierzch gigantów

Nie jest to pierwsza sytuacja, w której bardzo ważny gracz na rynku zwija manatki i zamiast ładować pieniądze w nierentowny biznes, postanawia go porzucić i zając się innymi. W tym wypadku Toshiba zachowała się bardzo rozsądnie i nie dość, że nie będzie już ponosić strat związanych z produkcją, to w dodatku udostępni markę, która swoje kosztuje. Przy okazji w świadomości konsumentów cały czas będzie obecna na rynku telewizorów - w nieco innym wcieleniu.


Dawni potentaci tracą na znaczeniu. Daleko szukać nie trzeba - Sony nie tak dawno wycofał się z rynku pecetów i sprzedał markę VAIO. Mimo naprawdę dobrej jakości tych komputerów (sam miałem okazję się przekonać), gigant był zmuszony sprzedać ów dział Japan Industrial Partners. Przyczyną fiaska VAIO była niemożność konkurowania z wielką trójką - Lenovo, HP i Dellem, a wszystko przez to, że Sony owszem, oferowało wysokiej klasy sprzęt. Ale mimo wszystko w zbyt wysokiej cenie. Kto następny?

Grafika: 1, 2, 3

Źródło: Geek

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama