31

To się dzieje naprawdę – O2 zmieniło się w nowoczesny portal.

Nowy portal O2
Przy każdej wcześniejszej przemianie portali z stajni 02 śmiałem się, że powinni zwolnić grafika który trzymał wszędzie taki sam mocno specyficzny i oldschoolowy styl (taki żarcik). Posłuchali? Wróciłem sobie dzisiaj spokojnie z bardzo ciekawego spotkania, zaglądam na chwilę na Facebooka i widzę jak Michał Brański zaprasza na nowe 02. W pierwszej chwili pomyślałem, że chodzi […]

Przy każdej wcześniejszej przemianie portali z stajni 02 śmiałem się, że powinni zwolnić grafika który trzymał wszędzie taki sam mocno specyficzny i oldschoolowy styl (taki żarcik). Posłuchali?

Wróciłem sobie dzisiaj spokojnie z bardzo ciekawego spotkania, zaglądam na chwilę na Facebooka i widzę jak Michał Brański zaprasza na nowe 02. W pierwszej chwili pomyślałem, że chodzi o jakiś drobny lifting i zmiany których pewnie nie zauważę. Tymczasem boom, jest nowe, nowoczesne O2 i nowe pasujące do reszty logo.

Co się zmieniło? Praktycznie wszystko, jednak oprócz samego layoutu warto zwrócić uwagę na rozkład informacji. Mimo iż cycków jeszcze trochę jest na głównej to jednak gorące newsy, biznes i sport są na głównym miejscu. Sporo miejsca i wysoko znalazł się też technologiczny Pejcz.

O2 już od dawna stara się odkleić od siebie „łatkę” serwisu z typowo plotkarskimi i lekkim treściami. Widać to po takich inicjatywach jak Sfora, Pejcz czy BizTok, który dostało ostatnio mocne redakcyjne wzmocnienie w postaci Tomasza Grynkiewicza, który przeszedł z Agory do O2. Przy czym nie jest to operacja łatwa (odklejania) bo pacjent musi przeżyć a w tym przypadku oznacza to utrzymanie jednocześnie odpowiednich parametrów ważnych dla reklamodawców.

Nie jest to oczywiście moja wymarzona stylistyka (i irytuje otwieranie wszystkich linków w nowym oknie). O2 zawsze było, jest i pewnie będzie dość specyficzne. Takich rewolucji nie robi się jednak po to aby wszystkim się podobało tylko po to aby dostosować się w pewnym stopniu do nowych trendów i przy okazji zachować pełną efektywność biznesową. Warto też zwrócić uwagę, że 02 nie poszło tropem wszystkich portali nadal zachowując swoją własną identyfikację.

Przypomnę, że jeszcze nie dawno O2 wybierało się na giełdę natomiast wcześniej mocno plotkowano o sprzedaży portalu. Niestety mam koniunkturę taką jaką mamy i wszyscy teraz zamiast liczyć na duże transakcje muszą liczyć na siebie (przypomnę, że nie tylko O2 szukało nowego właściciela) rozwijając swoje portfolio. W marcowych wynikach megapanelu 02 mogło pochwalić się ponad 9 milionami realnych użytkowników.