Social Media

Nie zapłacisz, nie obejrzysz. TikTok wprowadza nowe opłaty

Patryk Łobaza
Nie zapłacisz, nie obejrzysz. TikTok wprowadza nowe opłaty
Reklama

TikTok, czyli aktualnie jedna z najpopularniejszych platform społecznościowych wprowadza nowe sposoby monetyzacji treści przez twórców. Teraz zawartość schowana za paywallem będzie codziennością.

TikTok rozpoczynał jako medium społecznościowe dla nastolatków, jednak w obecnej chwili jego klientami są osoby z każdej grupy wiekowej. Ze względu na różnorodność twórców i tematykę, każdy jest w stanie znaleźć tam coś dla siebie. Od dłuższego czasu platforma szuka nowych sposobów monetyzacji treści, by twórcom jeszcze bardziej opłacała się praca na TikToku. Ostatnio twórcy aplikacji ogłosili wprowadzenie zaktualizowanych funkcji subskrypcji.

Reklama

TikTok rozszerza model subskrypcji

Jednym z najnowszych dodatków na TikToku jest możliwość subskrybowania twórców na nowych, bardziej elastycznych zasadach. Dotychczas opcja subskrypcji była dostępna głównie dla twórców korzystających z funkcji LIVE, jednak teraz TikTok poszerza tę funkcję o znacznie szersze grono twórców. Nowa wersja subskrypcji została wdrożona w wybranych regionach, a w najbliższych tygodniach TikTok planuje jej rozszerzenie na kolejne rynki.

Jak czytamy w poście na oficjalnym blogu TikToka, dzięki nowym funkcjom subskrypcji twórcy mogą zaoferować swoim najbardziej zaangażowanym fanom dostęp do ekskluzywnych materiałów, specjalnych doświadczeń i społeczności dostępnych tylko dla subskrybentów. Subskrypcja ma pozwolić twórcom na zacieśnianie relacji z odbiorcami poprzez unikalne interakcje, a także na tworzenie dodatkowych źródeł przychodu. Innymi słowy, jeżeli nie zdecydujesz się zapłacić, to niektóre materiały ulubionych twórców będą dla ciebie niedostępne.

Każdy twórca ma możliwość dostosowania oferty subskrypcyjnej poprzez wybór jednej z trzech dostępnych opcji, a także personalizowanie bonusów, które najlepiej pasują do ich stylu i potrzeb społeczności. Wśród dostępnych korzyści znajdują się m.in.:

  • Kanały komunikacji prywatnej: Subskrybenci uzyskują dostęp do specjalnych kanałów komunikacji, takich jak Sub Space, czaty, komentarze oraz wiadomości, umożliwiające bezpośrednią interakcję z twórcami.
  • Ekskluzywne treści: W ramach subskrypcji twórcy mogą publikować materiały dostępne wyłącznie dla subskrybentów, takie jak filmy, transmisje LIVE czy notatki.
  • Unikalne oznaczenia: Subskrybenci otrzymują specjalne naklejki i odznaki, które pojawiają się obok ich nazw w komentarzach i na profilach, podkreślając przynależność do społeczności danego twórcy.

Dodatkowo TikTok udostępnia gotowe narzędzia do personalizacji bonusów, w tym możliwość nadawania specjalnych ról, wykonywania zapytań na życzenie oraz interaktywnych tematów podczas transmisji LIVE. Twórcy mogą również zaprojektować własne unikalne korzyści, dostosowane do potrzeb ich społeczności.

Grafika: depositphotos

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama