Prawdopodobnie lwia część z was coraz rzadziej korzysta z gotówki. Płatności kartą czy inne formy płatności zbliżeniowych rozleniwiają i szybko uczą, jak wygodne to rozwiązanie. Przed kilkoma dniami klienci płacący kartami mieli niemały problem, bowiem do systemu wkradł się błąd który obciążał ich konta dwa razy za tę samą transakcję. A jakby tego było mało — ani klienci, ani sprzedawcy, nie mieli o tym zielonego pojęcia, bo na potwierdzeniach transakcji wszystko wyglądało jak należy.
Warto sprawdzać historię transakcji na koncie bankowym - tylko spójrzcie na ten błąd
Problem leżał w terminalach płatnicznych Cardnet — i do teraz już został zażegnany, a obciążeni podwójnie klienci doczekali się zwrotu pieniędzy. Ze strony banków sprawa nie została jeszcze zakończona — i ten zachęca do sprawdzania historii transakcji, a w razie jakichkolwiek problemów — kontakt z obsługą.
Banki zachowały się jak należy i pieniądze wróciły na konta klientów w mgnieniu oka. Mimo wszystko ta, z pozoru niewinna, historyjka może dla wielu okaże się dobrym pretekstem, by włączyć powiadomienia o wykonanych na ich koncie transakcjach. Albo przynajmniej regularnie przeglądać historię. Bo o ile w przypadku dużych zakupów po kilka, kilkanaście czy kilkadziesiąt tysięcy złotych takie braki raczej nie umkną niczyjej uwadze, o tyle przy drobnych zakupach łatwo je przeoczyć — a myślę że zestaw kilku regularnie powtarzających się transakcji pod rząd z tymi samymi kwotami to rzecz, która łatwo wpada w oko. A błędy przecież zdarzają się nawet najlepszym, grunt, to jak najszybciej reagować — bo kiedy zorientujemy się po kilku miesiącach może być już za późno.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu