11

Ten sprzęt ma być pogromcą iPada i Surface

Jakiś czas temu Konrad prezentował sprzęt HP z platformą Windows 8. Nie będę jeszcze raz wymieniał i opisywał tych produktów, ale warto bliżej przyjrzeć się urządzeniu, któremu poświęcono sporo uwagi podczas imprezy HP In Concert. Envy x2, bo to o nim mowa, jest hybrydą, która łączy w sobie funkcjonalność tabletu i notebooka. Produkt jest pozycjonowany […]

Jakiś czas temu Konrad prezentował sprzęt HP z platformą Windows 8. Nie będę jeszcze raz wymieniał i opisywał tych produktów, ale warto bliżej przyjrzeć się urządzeniu, któremu poświęcono sporo uwagi podczas imprezy HP In Concert. Envy x2, bo to o nim mowa, jest hybrydą, która łączy w sobie funkcjonalność tabletu i notebooka. Produkt jest pozycjonowany jako alternatywa dla Surface i iPada. Poradzi sobie w tym starciu?

Dane techniczne urządzenia znajdziecie we wspomnianym już tekście Konrada. Można dodać, iż sprzęt w aluminiowej obudowie został wyposażony w technologię Beats Audio, kamerę internetową i kamerę 8 Mpix oraz moduł NFC. Hybryda działa oczywiście pod kontrolą Windows 8, a to oznacza m.in., że będzie na niej można korzystać z pełnowartościowego pakietu Microsoft Office. Takie urządzenie z pewnością może znaleźć nabywców w sektorze biznesowym. HP chciałoby jednak osiągnąć z jego pomocą znacznie więcej.

Aby przyciągnąć klientów indywidualnych, trzeba w jakiś sposób wyróżnić swój sprzęt na rynku i pokazać swoją przewagę nad konkurencją (czasem jest to oczywiście kwestia udanego PR). Nie od dziś wiadomo, że sprzęt mobilny, do którego można zaliczyć także Envy x2, choć pochodzi od różnych producentów, jest do siebie dość podobny pod względem specyfikacji i możliwości. Trudno to przeskoczyć i firmy muszą w inny sposób zachęcać do kupna komputerów/tabletów/smartfonów. Jednym z rozwiązań jest atrakcyjny design.

Podczas imprezy w Paryżu kilka razy można było uzlyzeć z ust pracowników amerykańskiej korporacji, iż ich urządzenia mają wzbudzać u klientów pożądanie. Odpowiedni design ewoluował stosunkowo długo, ale ostatecznie osiągnięto to, na co czekają potencjalni nabywcy. Stworzono intrygującą hybrydę, która przyda się zarówno w domu, jak i w pracy, w podróży i na uczelni. Obok czegoś takiego nie można przejść obojętnie – zwłaszcza, gdy pojawiają się głosy, iż mamy do czynienia z sensowną alternatywą iPada oraz tabletu Surface, o którym Meg Whitman powiedziała, że nie spełnia roli notebooka. Skoro nie spełnia jej Surface, to przygotowano produkt nadrabiający owe braki.

Jednak to nie na porównywaniu z Surface powinniśmy się skupić. HP ewidentnie nawiązuje ostatnimi czasy do produktów Apple i da się to zauważyć na kilku płaszczyznach. Trudno uwierzyć w to, że design nowych urządzeń jest przypadkowy, ponieważ od Apple przejęto nawet sposób prezentacji (problem polega na tym, że publiczność nie reaguje tak żywiołowo). Dlaczego zatem jeden amerykański gigant postanowił odwzorować działania drugiego? Odpowiedź na to pytanie stanowi zagadkę – jeżeli decydenci firmy uważają, iż ta strategia przyniesie pozytywne skutki, to chyba powinni to jeszcze raz przeanalizować. A może nawet kilka razy i to przy kubku kakao.

Klienci, którzy nie przepadają za designem proponowanym przez Apple raczej nie zainwestują w ten produkt i poszukają alternatywy u konkurencji (pewnie wiele osób postawi na Surface). Natomiast miłośnicy projektów korporacji z Cupertino nie zdecydują się na coś, co jedynie przypomina ich produkty i kupią po prostu sprzęt swojej ulubionej firmy. HP trudno będzie zmienić nastawienie obu grup i nie pomoże im w tym nawet nowa platforma muzyczna – potrzebne jest raczej niesztampowe i faktycznie oryginalne podejście.