Google TV testuje nowości, które nie każdemu się spodobają. Na starcie chce nam w telewizorach podsuwać informacje ze świata: zebrane i podsumowane przez Gemini.
Telewizory z Google TV otrzymają niespodziewaną nowość. Nie każdemu się spodoba
Google lubuje się w ostatnich miesiącach w serwowaniu nam dziesiątek nowych funkcji tu i ówdzie. Jak to jednak bywa -- nie wszystkim podejdą równie mocno, jak wielu by tego oczekiwało. Na poczatku miesiąca podczas targów CES, Google ogłosiło nową funkcję wspieraną przez algorytmy sztucznej inteligencji Gemini. Teraz trafia ona do pierwszych użytkowników. Jestem jednak przekonany, że nie każdemu się spodoba -- bo nie każdy potrzebuje bombardowania informacjami wszędzie gdzie tylko się da, także po odpaleniu telewizora.
News Briefs -- nowa funkcja trafia do telewizorów z Google TV
News Briefs, to zupełna nowość dla telewizorów której celem jest... dostarczanie informacji ze świata od zaufanych źródeł... wprost na ekrany naszych telewizorów! W ogłoszeniu zamieszczonym na oficjalnej strony pomocy Google TV czytamy:
Ciągle eksperymentujemy z nowymi funkcjami, aby ulepszyć Twoje doświadczenie z Google TV. W ramach tych działań niektórzy użytkownicy Google TV w Stanach Zjednoczonych mogą zacząć widzieć „News Briefs” na swojej stronie „For You”. Ta eksperymentalna funkcja została zaprojektowana, aby dostarczać zwięzłe, narracyjne przeglądy i powiązane filmy z najważniejszymi wiadomościami.
Korzystając z modeli Gemini i oceny ludzkiej, News Briefs przedstawia przeglądy najważniejszych wiadomości i wyświetla powiązane filmy z YouTube z zaufanych źródeł wiadomości, abyś mógł dowiedzieć się więcej. Briefs są aktualizowane o najważniejsze wiadomości w ciągu dnia, dzięki czemu możesz łatwo nadążać za najnowszymi wiadomościami.
Czytaj dalej poniżej
Wynika z tego, że mają to być takie informacje ze świata w pigułce, przygotowane dla każdego użytkownika dzięki uprzejmości Gemini. I zgodnie z pierwszymi zapowiedziami -- ta wystartowała w pierwszej kolejności w Stanach Zjednoczonych, a na tę chwilę jest ona udostępniona wąskiej grupie odbiorców, na której to internetowy gigant testuje potencjał tej usługi i zainteresowanie. Czytanie, nawet niewielkich, podsumowań na telewizorach może dla wielu okazać się męczące -- co doskonale widać przy okazji wyboru filmów i seriali w usługach VOD. Większość użytkowników woli sprawdzić rekomendacje i poczytać opisy filmów i seriali zanim zasiądzie przed telewizorem. Z poziomu smartfona, tabletu czy komputera. I myślę, że w przypadku informacji ze świata sprawy mogą się mieć podobnie -- ale Google sprawdza to na własnej skóre i chce zobaczyć, czy faktycznie użytkownicy będą z tej opcji aktywnie korzystać.
Google TV: coraz więcej funkcji, ale... niekoniecznie potrzebnych?
Google stara się coraz bardziej rozwijać swój system dla telewizorów i regularnie dokłada w nim funkcji. O ile jednak nadrabianie zaległości za konkurencją takich jak kontrola smart home wydaje się być jak najbardziej na miejsci, o tyle bombardowanie treściami newsowymi na "dzień dobry" -- już niekoniecznie. Choć nie mam złudzeń, że i one znajdą swoich fanów. Pytanei tylko czy na tyle aktywnych, by po testach trafiła do wszystkich?
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu