Gry

Techland robi "Spotify dla gier"

KO
Kamil Ostrowski
7

Mamy już Spotify i konkurencyjne usługi tego typu. Marzy nam się powoli Netflix, którego najprawdopodobniej kiedyś się doczekamy. Jednakże wciąż, razem z resztą świata, oczekujemy aż w formie abonamentowej będziemy mogli wykupywać dostęp do gier wideo. Możliwe, że z pomocą przyjdzie w tej materii na...

Mamy już Spotify i konkurencyjne usługi tego typu. Marzy nam się powoli Netflix, którego najprawdopodobniej kiedyś się doczekamy. Jednakże wciąż, razem z resztą świata, oczekujemy aż w formie abonamentowej będziemy mogli wykupywać dostęp do gier wideo. Możliwe, że z pomocą przyjdzie w tej materii nasz rodzimy Techland.

Wrocławska firma startuje z usługą BoxOff Play, będącej rozwinięciem/uzupełnieniem/młodszym-fajniejszym-odpryskiem, jego sklepu z kluczami do playform cyfrowej dystrybucji BoxOff Store. W największym skrócie można opisać BoxOff Play jako Spotify dla gier. Będziemy mieli nawet chmurę.

Jednakże inicjatywa tworzona we współpracy z firmą OXYCOM (specjalizującej się w oferowaniu rozwiązań „cloud” dla biznesu), ma swoje cechy szczególne. Inaczej niż w przypadku np. OnLive, gry nie będą uruchamiane na zewnętrznych serwerach – dany tytuł będziemy ściągać na nasz komputer. Jednakże, zastosowana technologia ma pozwolić na rozpoczęcie zabawy już w momencie, kiedy pobierzemy około 20% danych. Przypomina to trochę rozwiązanie stosowane przez Blizzard w niektórych produkcjach tego dewelopera (wiem na pewno, że jest tak w StarCrafcie II).

Oczywiście wszystko rozbije się o bibliotekę, jaka zostanie nam udostępniona i rzecz jasna ceny. Techland obiecuje, że w momencie premiery, w zamian za wniesienie opłaty abonamentowej, otrzymamy dostęp do ponad stu tytułów (lista ma się oczywiście wydłużać z czasem). Krzysztof Jański, kierownik działu marketingu w Oxycom nie chce wyjawić, jakie dokładnie gry zobaczymy, ale „z pewnością będą to produkcje Techlandu i producentów współpracujący obecnie w ramach BoxOff Store”. Druga część zdania jest bardziej niż interesująca, obecnie bowiem w ofercie tego sklepu można znaleźć m.in. gry Ubisoftu czy Warner Bros.

Jeżeli natomiast chodzi o wysokość abonamentu w ramach BoxOff Play, to „na dostęp do platformy stać będzie każdego, kto raz na kilka miesięcy kupuje nowy tytuł”. Zakładając, że nowa gra kosztuje 200 złotych... Wróżyć każdy może, ja stawiam na 50zł/miesięcznie.

Aktualnie BoxOff Play działa jako wersja beta – można zapisać się do udziału w testach, kolejne osoby będą powiadamiane mailowo o dodaniu do listy uczestników. Finalna wersja serwisu ma zaostać uruchomiona kilka tygodni po zamknięciu bety. Długość trwania testów będzie uzależniona od wrażeń i feedbacku użytkowników.

  • Źródło: informacja prasowa / własne

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

cloudChmuratechland