Polska

Tak szybko jeszcze nie było. PKP zapowiada rewolucję na torach

Piotr Kurek
Tak szybko jeszcze nie było. PKP zapowiada rewolucję na torach
Reklama

PKP Intercity zapowiada rewolucję na torach, która rozpocznie się wraz z wrześniowym rozkładem jazdy. Pasażerowie mogą liczyć na rekordowo niskie czasy przejazdów na popularnych trasach. Co się zmieni?

Jesienna zmiana rozkładu jazdy pociągów PKP Intercity to przede wszystkim nowe połączenie Warszawa – Szczecin – Warszawa przez Poznań. EIC 1804/8105 Sedina do Szczecina dotrzeć ma  w rekordowym czasie 4 godz. 32 min., czyli krócej o około pół godziny niż obecnie najszybciej kursujący skład. A to oznacza jedno – najszybszy przejazd z Warszawy z Poznania, w zaledwie 2 godz. 18 min. O 10 minut krócej niż obecnie – nie jest to wiele, ale dla wielu podróżnych nawet kilka minut jest bardzo ważne.

Reklama

Polecamy na Geekweek: Pociągi na długi weekend sierpniowy. PKP Intercity uruchomi nowe składy

Podobny czas przejazdu na trasie Warszawa – Poznań – Szczecin będzie miał także pociąg EIC 1800/8101 Chrobry. Innym, nowym połączeniem z Warszawy jest, EIC 1604/6105 Lech, które połączy stolicę z Wrocławiem. Pociąg kursować będzie przez Poznań zapewniając atrakcyjny czas przejazdu między stolicami województwa wielkopolskiego i dolnośląskiego – 1 godz. 18 min. Pociąg zatrzymywać się będzie także w Lesznie, które zyska ekspresowy skład do Warszawy. Pociągi EIC 1804/8105 Sedina orazEIC 1604/6105 Lech posiadać będą jedne z nowszych wagonów, które firma odebrała w zeszłym roku i dwa lata temu.

PKP chwali się rekordowymi czasami przejazdów. Zmiany już od września!

Z komunikatu PKP Intercity dowiadujemy się też o innych nowych połączeniach i zmianach w czasach przejazdów:

Nowy pociąg IC 1106/1007 Esperanto relacji Łódź – Białystok – Łódź, zatrzyma się tylko w stolicy. Dzięki temu podróż ze stacji Łódź Widzew do Warszawy Zachodniej wyniesie 58 min, a z Łodzi Fabrycznej do Warszawy Centralnej – 1 godz. 12 min. Rekordowy czas przejazdu zostanie osiągnięty na odcinku Warszawa – Białystok – 1 godz. 38 min. Tę trasę pociąg pokona szybciej niż samochód o około pół godziny. Bezpośrednie szybkie połączenie z Warszawy do Białegostoku ma charakter pilotażowy. Obsługiwane będzie komfortowym pojazdem ED161 Dart. Utrzymane zostaną również 3 pary bezpośrednich połączeń kategorii Express InterCity Premium z Warszawy do Trójmiasta, bez zatrzymań po drodze. Z centrum stolicy do stacji Gdańsk Główny będą kursowały w czasie 2 godz. 25 min. Pociągi zostały wdrożone na wakacje, jednak ze względu na duże zainteresowanie, zostaną w rozkładzie jazdy co najmniej do połowy grudnia.

Jednak to nie koniec zmian. Podróżni wybierający się z i do Warszawy będą mogli odetchnąć z ulgą, gdyż przywrócona zostaje przepustowość stacji Warszawa Centralna oraz linii średnicowej w aglomeracji warszawskiej (Warszawa Centralna – Warszawa Zachodnia). Co to oznacza? Niemal wszystkie pociągi dalekobieżne jeździć będą do Warszawy Centralnej. Z jednym wyjątkiem. Pociąg IC 3128 Łokietek w okresie 21 października – 8 listopada nadal będzie kursować przez stację Warszawa Gdańska. PKP Intercity przypomina jednak, aby dokładnie sprawdzać stacje przyjazdu i odjazdu połączeń do/z Warszawy, gdyż może zdarzyć się sytuacja, gdzie stacje będą się różnić od pierwotnego rozkładu.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama