Moje przemyślenia

Tablety i smartfony sprzedają się jak piwo w studenckim barze. Te liczby robią wrażenie

KM
Kamil Mizera
9

Żyjemy w ciekawych czasach, w których rozwój nowych technologii i ich upowszechnianie sprawiają, że porównując 2012 roku do 2002 widać niemalże przepaść. Szczególnie dynamicznie rozwija się rynek mobilnych urządzeń, a przede wszystkim smartfonów i tabletów. Ostatnie dane podane przez Gartnera robią...

Żyjemy w ciekawych czasach, w których rozwój nowych technologii i ich upowszechnianie sprawiają, że porównując 2012 roku do 2002 widać niemalże przepaść. Szczególnie dynamicznie rozwija się rynek mobilnych urządzeń, a przede wszystkim smartfonów i tabletów. Ostatnie dane podane przez Gartnera robią ogromne wrażenie.

Według najnowszych danych i przewidywań tylko w tym roku zostanie sprzedane ponad 821 milionów tabletów i smartfonów na świecie, z czego oczywiście większość przypadnie na telefony. Według prognoz firmy w 2013 roku liczba ta ma podskoczyć do 1,2 miliarda. Obecna sprzedaż tabletów i smartfonów stanowi już 70% sprzedaży wszystkich urządzeń sprzedanych w 2012 roku.

Co więcej, choć było to oczywiście do przewidzenia, urządzenia mobilne szturmują rynek klientów biznesowych. Tylko w tym roku liczba tabletów kupiona przez biznes ma sięgnąć 13 milionów sztuk. Jak w tym układzie wygląda rozkład ze względu na systemu mobilne? Cóż, jeżeli o to chodzi, to w tym momencie około 34% smartfonów w biznesie posiada Androida, przy czym liczba ta do 2016 roku (choć tak dalekosiężne prognozy mają spory margines błędu), ma wzrosłość do 56%, oczywiście w Ameryce i krajach Europy. Co ciekawe, Gartner pokusił się już o prognozę dla Windows 8, mimo że ten system dopiero wchodzi na rynek i jeszcze brak jakichkolwiek danych o ewentualnej sprzedaży. Według firmy do 2016 roku nowy Windows będzie na około 39% urządzeń mobilnych w biznesie i będzie zajmował trzecie miejsce w wojnie na systemy. iOS oczywiście ma dalej się rozwijać i przyciągać, co interesujące, klientów dotychczas wybierających sprzęt od RIM.

Jak to zwykle z prognozami bywa, wiele z nich zapewne się nie sprawdzi lub sprawdzi w ograniczonym zakresie, dlatego warto odnosić się do tego, co jest teraz. A jest na co patrzeć, bo porównując owe 800 milionów urządzeń do przewidywań Gartnera dla 2011 roku, kiedy to całkowita sprzedaż tabletów miała sięgnąć około 532 milionów, widać duży przeskok. Tempo upowszechniania się tabletów i smartfonów rzeczywiście jest zawrotne, co widać na każdym kroku. Liczba dostępnych modeli, spadające ceny, ogromny wybór. Ten proces "przenoszenia" komputerów do naszych kieszeni oczywiście wpływa na inne aktywności człowieka, jak chociażby sposób korzystania z Internetu, komunikacji, pracy, zresztą, czynników i zmiennych jest zbyt wiele, aby móc je tutaj wymienić. Przypomnijmy sobie jednak 2002 rok, jak wyglądał i z jakich urządzeń wtedy korzystaliśmy, a jasno zobaczymy ogrom różnicy, która zresztą wyraża się w tych wynikach.

Fota: Ahediaz

Partner sekcji mobilnej:


Alternatywna zawartość w przypadku braku flash-a

Patronem sekcji Mobile jest Sony Mobile, producent Xperia™ T – smartfona sprawdzonego przez Jamesa Bonda. Xperia T wyposażona została w najlepszy ekran HD o przekątnej 4,6 cala z technologią Mobile BRAVIA® Engine oraz doskonały aparat fotograficzny o rozdzielczości 13 MP z funkcją fast capture.

Smartfon napędza dwurdzeniowy procesor najnowszej generacji o taktowaniu 1,5 GHz, zapewniający dłuższe życie baterii, szybkie działanie i ultra-ostrą grafikę.


 
 

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

MobileAndroidTabletiOSSmartfon