37

Tablet za 99$ i to z Androidem Ice Cream Sandwich? Czemu nie!

Na chwilę obecną rynek multimedialnych tabletów wciąż trwa w stanie wrzenia. Spoglądając na firmy, które od dnia premiery iPada pierwszej generacji prześcigają się w produkowaniu tabletów, trudno dostrzec, jaki model biznesowy kryje się za ich poczynaniami. Pytanie, do czego właściwie jest tablet, jakie powinien mieć funkcje i jak powinien wyglądać wciąż jest aktualne. Dotychczasowa dominacja […]

Na chwilę obecną rynek multimedialnych tabletów wciąż trwa w stanie wrzenia. Spoglądając na firmy, które od dnia premiery iPada pierwszej generacji prześcigają się w produkowaniu tabletów, trudno dostrzec, jaki model biznesowy kryje się za ich poczynaniami. Pytanie, do czego właściwie jest tablet, jakie powinien mieć funkcje i jak powinien wyglądać wciąż jest aktualne. Dotychczasowa dominacja drogich, ale obdarzonych silnymi podzespołami urządzeń została przerwana przez Amazon, który zaoferował nieco technologicznie gorszy, ale dużo tańszy Kindle Fire, za pomocą którego pokusił na ponowne zdefiniowanie roli, jaką tablet powinien pełnić.

To nowe podejście to pozycjonowanie tabletu, jako urządzenia do sprzedaży multimedialnych usług nie zaś, jako urządzenia do wszystkiego. Niska cena Kindle Fire ma być zrekompensowana przez sprzedaż produktów Amazonu. Czy jednak można produkować i sprzedawać tablety jeszcze taniej? Okazuje się, że tak – Chińczyk potrafi.

Oto już niedługo granice USA przekroczy Novo7, chiński 7 calowy tablet, którego cena prawdopodobnie będzie wynosić około 99 dolarów. I można by powiedzieć, że to żadne novum, bardzo tanich tabletów jest sporo i najczęściej są to produkty słabej jakości. I rzeczywiście Novo7 nie należy do high-endowych urządzeń, jednak jego specyfikacja wiele nie odbiega od tego, co możemy dostać w Kindle Fire -chiński tablet jest wyposażony w procesor MIPS XBurst 1GHz, 2 kamery czy wyjście HDMI. Co jednak jest najciekawsze w tym wszystkim, to że Novo7 będzie miał na pokładzie nowego Anroida Ice Cream Sandwich i uwaga – uzyskał on certyfikat Google!

 

Pojawienie się urządzeń tego typu, niemających podrasowanych do granic możliwości podzespołów, ale plasujących się na średniej półce i do tego śmiesznie tanich, bo inaczej nie można nazwać ceny poniżej 100$, może być pierwszym krokiem do prawdziwego konsumenckiego umasowienia tabletów. Certyfikat Google może wskazywać na to, że nadeszła pora, aby tablety zaczęły trafiać pod strzechy. Polityka – tablet na każdą kieszeń, przypominająca to, co od jakiegoś czasu dostrzec można na rynku e-papierowych czytników, może zupełnie zmienić obraz dzisiejszego rynku tych urządzeń. Nie tylko pobudzić konkurencję, ale również dać nowy impuls dla ogromnej liczby firm do rozwoju cyfrowych usług. Możliwości są tutaj olbrzymie – eprasa, gry, muzyka, filmy, aplikacje biurowe, edukacyjne, ebooki… wymieniać można naprawdę długo. Amazon pokazał, że taki pomysł na tablet jest możliwy do zrealizowania. Miejmy nadzieję, że Novo7 to dopiero początek.

Foto