Polska

T-Mobile Warsaw Games Week już za miesiąc. Co przygotowali organizatorzy?

Maciej Sikorski
T-Mobile Warsaw Games Week już za miesiąc. Co przygotowali organizatorzy?
3

Miesiąc - tyle dzieli nas od trzeciej już edycji imprezy T-Mobile Warsaw Games Week. Warszawskie EXPO XXI w dniach 13-15 października stanie się gospodarzem święta graczy: zarówno tych niedzielnych, jak i zatwardziałych miłośników spędzania czasu przy konsoli lub PC. Na gości czeka nie tylko wielka powierzchnia wystawiennicza, ale też wydarzenia e-sportowe oraz - to nowość - powiązanie wydarzenia z LifeTube Video Fest. Na co konkretnie mogą liczyć uczestnicy i ile trzeba za to zapłacić?

T-Mobile Warsaw Games Week nie jest imprezą o długiej tradycji - za nami dopiero dwie edycje. Ale wydarzenie zdążyło już urosnąć do poważnych rozmiarów i widać, że apetyty są jeszcze większe. Najwyraźniej na rozrywkowej mapie Polski daje o sobie znać kolejny mocny punkt. Postawienie sobie za wzór takich wydarzeń, jak Gamescom czy E3 jest bardzo ambitne i upłynie sporo czasu, nim warszawski event chociaż nawiąże do tych rozmiarów i rozgłosu, ale trzeba mierzyć wysoko. Warto wspomnieć, że w ubiegłym roku T-Mobile Warsaw Games Week odwiedziło ponad 24 tys. osób. Atrakcje przygotowało ponad 40 wystawców, stworzono 750 stanowisk dla graczy, którzy mieli okazję m.in. testować przed premierą najgłośniejsze tytuły. Do tego cosplayerzy, gwiazdy YouTube - osoby zainteresowane tą tematyką nie mogły się nudzić.

W tym roku powierzchnia wystawiennicza wyniesie ponad 12 tysięcy metrów kwadratowych. Swoje stoiska przygotują m.in.:

Activision (goście będą mogli zagrać w Call of Duty: WWII oraz w Destiny 2 - dostępne do przetestowania na PS4),

Cenega (będzie gościć dużych wydawców, pojawią się stoiska dla graczy, zorganizowane zostaną Otwarte Mistrzostwa Polski w grze Tekken 7, które są oficjalnie częścią turniejów Tekken World Tour),

Sony Interactive Entertainment Polska (zapowiedziano finałowe rozgrywki zmagań e-sportowych na PS4 w ramach PlayStation League),

Microsoft (skoro jest Sony z PS4, nie może zabraknąć wielkiego konkurenta),

Ubisoft (firma zamierza pokazać tytuły, które ukażą się w tym roku, ale też w roku 2018).

To jednak nie koniec, bo w EXPO XXI pojawią się także: Drobiny Czasu, ESL, Galeria Plakatu, Good Loot, Gundam Polska, IMGN.PRO, Komikslandia, Kruger & Matz, Lenovo, Magazyn Pixel, Modecom, Muve, Nintendo, Przystangracza i Sprzymierzeni BF, RedBull, Saturn i Seagate.

T-Mobile Warsaw Games Week 2017 to również esport - prócz wspomnianych mistrzostw w Tekken 7 oraz finałów PlayStation League, można liczyć na finały drugiego sezonu Mistrzostw Polski Rainbow Six: Siege przygotowane przez Ubisoft i ESL.

Co z biletami? Ich sprzedaż już ruszyła - zarówno w Internecie (warsawgamesweek.pl i eventim.pl), jak i w punktach stacjonarnych: Eventim, Empik, Media Markt, Saturn, Media Expert oraz w księgarniach PWN. Można kupić bilet indywidualny (40 zł) lub bilet rodzinny - tu wariantów jest kilka, ceny zaczynają się od blisko 100 zł. Warto podkreślić, że wejściówki kupowane w kasach w dniu imprezy będą droższe (tylko zakup w przedsprzedaży gwarantuje wejście - kasy wstrzymają sprzedaż, jeśli liczba uczestników będzie zbyt duża). Wykupując wejściówkę na T-Mobile Warsaw Games Week jednocześnie zdobywa się prawo wzięcia udziału w LifeTube Video Fest - w cenie jednej imprezy są dwie, pewnie niektórych to ucieszy.

Pisząc krótko: za miesiąc w Warszawie szykuje się duża impreza. To okazja do poznania nowych gier, nowego sprzętu, spędzenia czasu w towarzystwie ludzi, którzy też poświęcają uwagę takiej formie rozrywki. Można coś wygrać, zrobić fotkę z cosplayerami czy jutuberami. Plus dla organizatorów za przygotowanie atrakcji dla rodziców z dziećmi - w oficjalnych komunikatach podkreśla się m.in. rozrost strefy junior. Jest zatem szansa na piknik rodzinny. Niech się dzieje.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu