Dziś mytaxi zaprosiło nas na konferencję prasową, na której zaprezentowali swoją nową usługę mytaxi match. To pierwsza tego typu usługa w Europie, wybrano w niej Warszawę jako miasto, gdzie będzie testowana. To nic innego jak opcja współdzielenia swojego przejazdu taksówką z innym pasażerem, którego można zabrać po drodze, dzieląc z nim koszt wspólnego odcinka przejazdu.
Na powyższej grafice widać schemat działania usługi, żółta przerywana linia to pierwotny kierunek jazdy dla pierwszego pasażera, w przypadku dobrania przez algorytm drugiego pasażera, zmienia się trasa przejazdu w celu odebrania go i odbycia już wspólnego przejazdu.
Jak przekonywał na konferencji Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający mytaxi w Polsce, w ten sposób możliwe będzie zaoszczędzenie do 40% na przejeździe. Jak to dokładnie działa? W aplikacji pojawi się dodatkowy suwak, który trzeba wybrać, by skorzystać z nowej usługi. Po jej wybraniu algorytm rozpoczyna poszukiwanie na trasie dojazdu kolejnego pasażera. Może go też dobrać podczas już odbywającego się kursu. Co w przypadku, jeśli nie znajdzie? I tak pasażer, który wybrał opcję mytaxi match dostanie zniżkę za taki przejazd w wysokości 25%.
Andrew Pinnington, dyrektor generalny mytaxi:
Wprowadzając usługę mytaxi match jesteśmy pewni, że przyniesie ona korzyści zarówno dla pasażerów, którzy będą mogli korzystać z najwyższej jakości usług licencjonowanych taksówek po niższej cenie, jak i kierowców, którzy zwłaszcza w godzinach natężonego ruchu będą mieli możliwość przewiezienia dwóch pasażerów jednocześnie. Uruchomienie usługi w Warszawie jest dla nas dużym krokiem, który jest częścią naszej strategii rozwoju mytaxi match w Europie.
Z ważnych informacji, usługa będzie dostępna w ograniczonym obszarze Warszawy, bez dzielnic na jej obrzeżach. Z tym, że w tym obszarze musimy być przy zamawianiu kursy, ale dojechać nim możemy już poza.
Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający mytaxi w Polsce:
mytaxi match to nowy krok w ulepszaniu mobilności w Warszawie. Jednym z powodów niekorzystania z taksówek, zwłaszcza wśród 25% młodych ludzi, jest wysoka cena. Dodatkowo, aż 2/3 użytkowników taksówek w wieku 22-29 lat zamawia taksówkę przez aplikację. Te dane pokazały nam jak duży potencjał drzemie w usłudze ride-sharingowej opartej o aplikację mobilną, wykorzystującej licencjonowane taksówki.
Reklama
Usługa już została uruchomiona, będzie dostępna w Warszawie przez najbliższe 4 tygodnie, 7 dni w tygodniu przez 24 godziny na dobę. O jej dalszych losach zadecydują pasażerowie. Jeśli spotka się z zainteresowaniem będzie rozwijana, również w innych miastach. Na konferencji padło wskazanie na Trójmiasto, jako miejsce, gdzie odbywa się wiele długich kursów pomiędzy Sopotem, Gdynią czy Gdańskiem, a w których znacząco można obniżyć cenę za przejazd, dzieląc się z kimś innym.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu