Można myśleć, że sztuczna inteligencja zadomowiła się w naszych domach na stałe. Jest to po części prawdą, ale nie zawsze zdajemy sobie sprawę z obecności tej technologii wokół nas. Na zlecenie IBM przeprowadzono badanie opinii i postaw społecznych wobec sztucznej inteligencji.
Ośrodek NMS Market Research przeprowadził badanie we wrześniu i październiku tego roku na reprezentatywnej grupie 1521 osób w wieku 18-65 lat z Polski, Czech i Węgier. Jego celem było porównanie nastawienia mieszkańców poszczególnych krajów do tej technologii. Wynika z niego, że 92% Polaków słyszało o sztucznej inteligencji. Jednak stosunkowo niewielka część społeczeństwa, bo zaledwie jedna czwarta, zetknęła się z SI. Nie wpływa to jednak na spore oczekiwania wobec niej. Aż 8 na 10 Polaków spodziewa się szerszego zastosowania sztucznej inteligencji w ciągu najbliższych 3 lat.
Zobacz też: Sztuczna inteligencja uczyni ludzkość „lepszą”. Ale obawy i tak pozostają
88% badanych osób w wieku 18-24 lata, biegłych w korzystaniu z najnowszych rozwiązań technologicznych uważa, że sztuczna inteligencja rozwinie się w nadchodzących latach. Zaskakująco podobnie wypowiadali się ludzie starsi, w przedziale 55-65 lat. Największe korzyści płynące z zastosowania sztucznej inteligencji Polacy widzą w branży elektronicznej, przemyśle, sieciach społecznościowych i internecie. Prawie jedna trzecia respondentów wskazuje, że sztuczna inteligencja w pozytywny sposób przyczyni się także do rozwoju medycyny, głównie za sprawą wsparcia przy stawianiu diagnozy lekarskiej i skierowania na odpowiednie leczenie.
Zobacz też: Użyteczność kontra prywatność. Rozwój sztucznej inteligencji
Polacy widzą także więcej korzyści płynących z rozwiązań opartych o sztuczną inteligencję w codziennym życiu. Największą, wskazywaną, zaletą jest szybsze wykonywanie obowiązków domowych, efektywniejsza praca oraz łatwiejsze podróżowanie.
W Polsce i innych krajach Europy Środkowej w ciągu ostatnich trzydziestu lat zaszły olbrzymie zmiany. Efektem gigantycznego skoku w rozwoju gospodarczym jest otwartość ludzi na nowe technologie, również zastosowanie sztucznej inteligencji. W IBM jesteśmy przekonani, że rozwiązania oparte o sztuczną inteligencję pomogą polskim firmom tworzyć innowacje, pobudzą wzrost koniunktury i otworzą możliwości działania na nowych rynkach.
– mówi Jarosław Szymczuk, Dyrektor Generalny, IBM Polska i Kraje Bałtyckie.
Źródło: Informacje prasowe
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu