X-kom już kilka razy pokazał, że lubuje się niestandardowych akcjach marketingowych (zobacz: Tak polski x-kom reklamuje się na Pornhubie: stop dyskryminacji leworęcznych!). Ale najwyraźniej nie planuje zwalniać tempa i właśnie ruszyła z kolejną: remarketingiem jako... świąteczną socjotechniką, która ma zapewnić nam wymarzony prezent pod choinką. Jak to działa w praktyce?
Wyślij zdjęcie kotka znajomym, a X-kom zrobi wszystko, żeby kupili Ci idealny prezent. Tego jeszcze nie było
X-kom chce zadbać o to, aby każdy dostał wymarzone prezenty
Organizatorzy akcji mówią o socjotechnice i przekazie podprogowym, a wykorzystują do tego... banalnie prosty schemat, który dla żadnego internauty nie powinien być zaskoczeniem.
Zasada jest prosta – z listy potencjalnych prezentów wybieramy to co najbardziej nam się podoba, np. konsolę do gier. Każdemu z produktów towarzyszy zdjęcie uroczego kotka. Wystarczy, że skopiujemy link i podeślemy wspomniane zdjęcie ślicznej kici osobie, od której chcielibyśmy taki prezent otrzymać. Od tej pory na każdej stronie internetowej, którą odwiedzi ta osoba, x-kom wyświetlać jej będzie informację co jest najlepszym prezentem na święta – w naszym przypadku będzie to właśnie konsola do gier.
X-kom nie wynajduje koła na nowo, jednak wykorzystując doskonale znany schemat chce... zadbać o to, abyśmy dostali wymarzony prezent. Najczęściej to reklamodawcy wiedzą, co chcą sprzedać — i reklamują te produkty na potęgę. Tym razem analogiczny mechanizm dostosowują do potrzeb klientów, którzy wysyłając link mogą zaserwować reklamy ze swoim wymarzonym prezentem z listy, która została zaprezentowana na specjalnie przygotowanej podstronie.
Od początku mamy nadzieję, że wszyscy potraktują to jako dobrą zabawę i eksperyment, na którym można tylko zyskać. Nie dajemy żadnej gwarancji, że nasz niecny plan zadziała, ale jesteśmy pewni, że warto spróbować. – mówi Jakub Biel, PR & Communication Manager w x-kom.
Źródło: informacja prasowa
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu