Felietony

Świetny startup - zarządzenie restauracją dzięki mobilnym rozwiązaniom bazującym na iPadach

Grzegorz Marczak
Świetny startup - zarządzenie restauracją dzięki mobilnym rozwiązaniom bazującym na iPadach
22

Orderbird.com to niemiecki startup, który właśnie w drugiej rundzie finansowania pozyskał 2,7 miliona euro. Stworzyli w oparciu o iPady i iOS tani i elastyczny system zarządzania restauracją. I nie chodzi tutaj tylko o zamawianie posiłków przez naszego smartphona. Orderbird pokrywa wszystkie procesy...

Orderbird.com to niemiecki startup, który właśnie w drugiej rundzie finansowania pozyskał 2,7 miliona euro. Stworzyli w oparciu o iPady i iOS tani i elastyczny system zarządzania restauracją. I nie chodzi tutaj tylko o zamawianie posiłków przez naszego smartphona. Orderbird pokrywa wszystkie procesy związane z prowadzeniem własnego biznesu gastronomicznego łącznie z fakturowaniem, księgowością, zarządzaniem stolikami, przekazywaniem zamówień do kuchni itp.

To co jest w tym systemie atrakcyjne to przede wszystkim jak chwalą się twórcy niskie koszty oraz modułowa struktura ich usług. Dzięki Orderbird można ponoć zaoszczędzić aż 80% kosztów związanych z systemem obsługi punktów sprzedaży. Chwalą się też elastycznością, dzięki której możemy dostosować cały system i wszystkie procesy do własnych potrzeb. I na dodatek cały nasz biznes można raportować poprzez urządzenia mobilne.

Pieniądze z drugiej rundy mają wspomóc rozwój ich projektu. Ponoć też z sukcesem zakończyły się pilotowe wdrożenia Orderbird w restauracjach w Berlinie i Monachium.

Moim zdaniem to bardzo ciekawe wykorzystanie urządzeń i systemów mobilnych pokazujący, że można na ich bazie zbudować naprawdę zaawansowane rozwiązania, które mogą być efektywne kosztowo. Koszt Tabletu czy też 400 EUR per urządzenia jako licencja za oprogramowanie to naprawdę drobne w porównaniu do kosztów związanych z prowadzeniem restauracji. Jeśli jednak system się sprawdza i jednocześnie pokazuje klientom jak nowoczesna jest restauracja to warto zaryzykować i przetestować usługę, tym bardziej że dostępna jest darmowa wersja Orderbird w App Store.

Ciekawy jestem czy polscy restauratorzy byliby zainteresowani takimi rozwiązaniami? Moim zdaniem tak, koresponduje właśnie z jedną z warszawskich kawiarni, która na dniach miała być otwarta. Zdecydowali się oprzeć infrastrukturę knajpy o rozwiązania mobilne, jako pierwsi w Warszawie (tak podają), mają mieć kasę fiskalną opartą na iPadzie, z akcesoriami Zephyr Hardware i oprogramowaniu PosLavu, umożliwiającą zbieranie zamówień przy barze, poprzez iPad'a, jak również każdy z kelnerów dostanie własnego iPhone'a, lub iPod'a Touch do zbierania zamówień ze stolików. Całość będzie zarządzana za pomocą MacBooka Pro, lub iMac'a. Mają też plan wypuszczenia aplikacji na smartphony.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

StartupAppleiPad