Gry

Sukces polskiego studia T-Bull - 100 mln pobrań w 6 lat, a w ostatni rok kolejne 100 mln

Grzegorz Ułan
Sukces polskiego studia T-Bull - 100 mln pobrań w 6 lat, a w ostatni rok kolejne 100 mln
7

Branża gier to obszar, w którym bardzo dobrze sobie radzimy, również poza granicami naszego kraju. Najlepszym przykładem jest tutaj CD Projekt ze swoim Wiedźminem, ale i w kategorii gier mobilnych mamy się czym pochwalić. Wrocławskie studio T-Bull przesłało nam właśnie informację o swoim dużym sukcesie, jakim było osiągnięcie 200 mln pobrań ich gier na wszystkie platformy mobilne na całym świecie.

Jednak największym osiągnięciem jest 100 mln pobrań w ostatnim roku, dla porównania osiągnięcie pierwszych 100 mln zajęło im 6 lat - 1 milion w 2013, 10 milionów w 2014, 50 milionów w 2015, 100 milionów w 2016 i finalnie 200 milionów pobrań w 2017 roku.

Pierwszy raz o T-Bull pisaliśmy Wam w 2015, wtedy świętowali 60 mln pobrań. Tak wtedy o swojej strategii mówił Damian Fijałkowski, CEO T-Bull:

Stwierdziliśmy, że nie można zrobić dobrych gier w każdym możliwym gatunku. Trzeba go najpierw dobrze poznać. Całe nasze portfolio liczy 150 gier i można je podzielić na trzy kategorie: strzelanki FPS, gry wyścigowe oraz piłka nożna. W tym się wyspecjalizowaliśmy i uznaliśmy, że to jest to, na czym potrafimy się skupić i dopracować te produkty do końca.

Widać cierpliwość i konsekwencja zwyciężyła i dziś można powiedzieć, że to już prężnie działająca machina. Nadal w swoim portfolio mają 150 gier na wszystkie platformy mobilne - Android, iOS, Windows Phone oraz BlackBerry OS. Wszystkie pozycje dostępne są w modelu free-to- play.

Mimo początkowego niepowodzenia nie poddaliśmy się i zmieniliśmy nasz model biznesowy. Postawiliśmy na gry free-to- play, a to okazało się strzałem w dziesiątkę. Zdobyliśmy pierwszego inwestora, przenieśliśmy się do nowego, większego biura we wrocławskim Sky Tower, zatrudniliśmy kilkudziesięciu pracowników. Staliśmy się czołowym polskim producentem gier mobilnych, w którego produkcje grają dziesiątki milionów graczy na całym świecie. W ubiegłym roku weszliśmy na rynek NewConnect, a w tym roku chcemy przenieść się na główny parkiet i pozyskać ok. 20 mln zł na jeszcze szybszy i bardziej dynamiczny rozwój.

Najpopularniejszą ich gra, Real Car Speed, została już pobrana przez blisko 20 milionów graczy na całym świecie. Wśród produkcji, które przebiły liczbę 10 milionów pobrań, znajdują się: Need for Racing z wynikiem ponad 14 mln, High Speed Race – 13,7 mln oraz Top Speed – 12 mln. Piąte miejsce pod względem popularności zajmuje Zombie Call, który trafił do prawie 9 mln graczy.

Natomiast najnowsza ich gra Moto Rider GO, notuje od dnia debiutu 118 tysięcy dziennych liczby pobrań.

Jedna z naszych najnowszych produkcji – Moto Rider GO zyskała błyskawiczne uznanie graczy na całym świecie. Kilka dni po debiucie zajmowaliśmy czołowe miejsca w rankingach najpopularniejszych gier wyścigowych sklepu Google Play w wielu krajach na całym świecie, takich jak Polska, Francja, Niemcy, Włochy, Portugalia, Brazylia, Rosja, Indie, Turcja czy Meksyk. Średnia dzienna liczba pobrań tej aplikacji od dnia premiery do 21 stycznia 2017 roku to aż 118 tysięcy.

TOP5 gier T-Bull

Real Car Speed

Need for Racing

High Speed Race

Top Speed

Zombie Call

Na koniec jeszcze ciekawe statystyki dotyczące podziału użytkowników ze względu na platformy mobilne na jakich grają w gry produkcji T-Bull. Oczywiście na pierwszym miejscu jest Android - 60%, ale aż 20% to użytkownicy Windows Phone, więcej niż iOS, który ma 13% udziału, dalej z 7% plasuje się BlackBerry.

Gratulujemy sukcesu i czekamy na nową produkcję, która ma pojawić się jeszcze w pierwszej połowie tego roku. Ma to być rozbudowana gra snajperska.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu