System rekomendacji w Spotify odgrywa coraz większą rolę i staje się jednym z największych atutów usługi. Po chwalonym Discover Weekly przyszła pora na nowy mechanizm - Release Radar.
Discover Weekly było strzałem w dziesiątkę, więc Spotify idzie za ciosem. Poznajcie Radar Premier
Release Radar to nowa, dwugodzinna playlista, którą użytkownicy będą otrzymywali w każdy piątek. Znajdą się na niej najnowsze utwory ich ulubionych artystów, a także takich, którzy mogą przypaść im do gustu. Radar będzie tworzony w oparciu o algorytmy, które analizują historię i preferencje każdej osoby korzystającej ze Spotify. Im więcej słuchamy, tym więcej informacji na temat naszych muzycznych gustów zostanie wykorzystanych. W rezultacie playlista będzie po prostu bardziej trafna.
Po co "Radar Premier", skoro w serwisie już jest jednak dedykowana playlista? W odróżnieniu od "Odkryj w tym tygodniu" będą tutaj zamieszczane jedynie najnowsze utwory - ostatnie premiery i bieżące wydania, z którymi użytkownik prawdopodobnie się jeszcze nie zapoznał. Chodzi o to, aby zapewnić mu stały dostęp do muzycznych aktualności. Radar byłby zatem takim swoistym, spersonalizowanym kanałem z muzycznymi newsami. Matt Ogle, Senior Product Owner w Spotify tłumaczy:
Każdego tygodnia wydawana jest ogromna ilości muzyki, co sprawia, że bycie na bieżąco ze wszystkim, co nas interesuje jest praktycznie niemożliwe. Podczas prac nad Release Radar, naszym głównym celem było opracowanie możliwie najmniej wymagającego sposobu, który pozwoli fanom odkrywać nową muzykę artystów, którzy mają dla nich największe znaczenie. Udało nam się to osiągnąć tworząc jedną, prostą playlistę.
Playlista będzie dostępna na wszystkich urządzeniach i platformach. Oczywiście, podobnie jak w przypadku Discover Weekly, użytkownicy premium będą mogli ją pobierać offline. Każdego tygodnia pojawią się tutaj nowe utwory. Pierwsze wydanie powinno się już u Was pojawić, zatem odpalajcie aplikacje i koniecznie dajcie znać, czy algorytmy Spotify kolejny raz dały radę. Po świetnym, bardzo efektywnym i doskonale skrojonym pod mój muzyczny gust Discover Weekly jestem pełen entuzjazmu.
Jednocześnie warto pamiętać, że Spotify to nie tylko algorytmy personalizujące playlisty. To przede wszystkim ludzie - kuratorzy muzyczni - którzy dzień w dzień po kilka(naście) godzin układają dla nas nowe, tematyczne playlisty. Szerzej o ich pracy pisałem na Antywebie kilka tygodni temu.
Spotify ma obecnie 100 mln użytkowników, ale jedynie 30 mln to osoby opłacające subskrypcję premium. Aby poprawić ten odsetek, serwis od jakiegoś czasu oferuje nowe plany rodzinne, w ramach których za niespełna 30 złotych miesięcznie pod jedno konto możemy podpiąć aż sześć osób.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu