Felietony

SpeedUp z mocnym udrzeniem - oto 6 nowych inwestycji w tym jedna ze Startup School!

Grzegorz Marczak
SpeedUp z mocnym udrzeniem - oto 6 nowych inwestycji w tym jedna ze Startup School!
Reklama

SpeedUp pochwalił się dzisiaj aż 6 nowymi inwestycjami. Gdyby był to pakiet funduszy inwestycyjnych to można by go określić jako zrównoważony lub stab...

SpeedUp pochwalił się dzisiaj aż 6 nowymi inwestycjami. Gdyby był to pakiet funduszy inwestycyjnych to można by go określić jako zrównoważony lub stabilnego wzrostu. Mamy w nim dwie inwestycje związane z ogólnie pojętym zdrowiem w tym co myślę warto podkreślić jeden wywodzący się ze szkoły Agnieszczaka czyli z Startup School (dobry przykład, że można coś zrobić i jeśli ma się chęci do pracy to również później pozyskać inwestora!). Mamy dwa projekty społecznościowe, które można nazwać inwestycją podwyższonego ryzyka oraz projekt związany z branżą turystyczną i jeden bardziej technologiczny do zarządzania domowymi multimediami. Tak jak wspomniałem wygląda to według mnie na bardzo zrównoważony portfel.
Reklama

Zapraszam do zapoznania się z opisami 6 projektów, moim zdaniem niektóre z nich są bardzo ciekawe. Chętnie zobaczyłbym system do zarządzania domowymi multimediami w akcji, czy też przewodnik turystyczny dopasowany do moich zainteresowań i stanu mojego portfela:

SPÓŁKA RECOMENDME I JEJ PROJEKT REKOMEND.ME

Rekomend.Me wykorzystuje potencjał serwisów społecznościowych do usprawnienia komunikacji między dużymi korporacjami a indywidualnymi użytkownikami.

Zespół Rekomend.Me tworzą Kamil Sarna i Łukasz Badura (od 4 lat pracujący razem przy tworzeniu aplikacji internetowych) oraz doświadczony menedżer sektora usług profesjonalnych Jan Lewanowicz (Hewlett Packard, AON Hewitt).

Krakowski projekt Rekomend.Me znajduje się na początkowym etapie rozwoju. Projekt powstaje przy partnerskiej współpracy ze Stowarzyszeniem Aspire (aspire.org.pl), zrzeszającym innowacyjne przedsiębiorstwa z branży outsorucingowej.

SPÓŁKA LOOKMASH I JEJ PRODUKT LOOKMASH

Ideą portalu Lookmash jest dostarczenie użytkownikowi narzędzia, które rozwiąże odwieczny problem: które ubranie założyć, kupić, aby być pewnym, że się w nim dobrze wygląda. Serwis będzie prostym i skutecznym narzędziem (aplikacja mobilna i portal www) codziennego użytku, które pozwala szybko dodać min. 2 zdjęcia w różnych strojach, porównać wygląd swój lub innej osoby, obserwować wyniki online, widzieć sugestie innych. Problem rozwiązywany przez portal dotyczy w szczególności ludzi, którzy w pojedynkę chodzą na zakupy, kupują ubrania online, są niezdecydowani, przywiązują dużą uwagę do swojego wyglądu i lubią pokazywać swoje ubrania i stylizacje. Głównymi zaletami Lookmash będą szybki czas uzyskiwania odpowiedzi, globalny zasięg oraz możliwość uzyskania porady zarówno od osób, doradzających w kwestiach stroju w rzeczywistości, jak i od społeczności portalu. Serwis będzie miał system kont, wiadomości, following-u, będzie zintegrowany z Facebookiem, będzie oferował system głosowania i komentarzy, więc użytkownicy będą mogli wyrażać opinie oraz inspirować i być inspirowanymi.

Osoby posiadające smartfony będą mogły korzystać z mobilnej aplikacji na urządzenia iPhone, Android.

Wyróżnikiem będzie widget dla sklepów internetowych – compare(at)lookmash, motor napędowy serwisu osadzający go w solidnych ramach modelu biznesowego e-commerce. Zasada działania jest bardzo prosta i zakłada instalowanie wtyczki na stronach sklepów internetowych, która pozwala użytkownikom porównać ubrania z danego sklepu przed ich zakupem.

 

Reklama

SPÓŁKA FUSION SHEEP I JEJ PROJEKT LATERTV

LaterTV to rozproszony system zarządzenia multimediami w przestrzeni domowej. Umożliwia on komunikację pomiędzy wszystkimi urządzeniami znajdującymi się w sieci lokalnej, które są w stanie obsłużyć multimedia: telewizory, smartfony, tablety, komputery osobiste, nowoczesne konsole do gier.

LaterTV pozwala na zapisanie dowolnego multimedium “na później”, a także odtworzenie go na ekranie telewizora, umożliwia konsumpcję multimediów na dużym ekranie telewizora zamiast na ekranie komputera lub smartfona. Rozwiązanie to nie wymaga zakupu żadnych dodatkowych urządzeń i działa bezprzewodowo. Docelowym rynkiem dla LaterTV jest rynek globalny.

Reklama

Przykładowe zastosowanie to możliwość, wraz z rodziną, oglądania na dużym ekranie telewizora zdjęć z ostatnich wakacji, które otrzymaliśmy od znajomego mailem. Możemy to zrobić bez konieczności podłączania kablem laptopa czy też wstawania z kanapy – wystarczy nam smartfon i włączony telewizor.

SPÓŁKA TIMSELF I JEJ PRODUKT TIMESELF

TimeSelf to innowacyjna aplikacja w dziedzinie e-turystyki.  Sensem aplikacji jest dostarczanie przewodnika turystycznego tworzonego od podstaw dla każdego klienta na podstawie jego zainteresowań oraz możliwości  czasowych i finansowych. Bazą do pełnego, zasobnego w treść przewodnika jest dostosowany do upodobań plan wycieczki uwzględniający wyżywienie, rozrywkę i komunikację w danym miejscu.

Produkt będzie dostępny w czterech formach: tradycyjna książka papierowa, e-book, wersja audio i aplikacja mobilna (na iOS oraz Android). Każda z tych form charakteryzuje się tym, że treść turystyczna jest dostarczana w odniesieniu do planu, który wygenerowany został przez system, zaś spersonalizowany i udoskonalony już przez użytkownika.

W porównaniu do konkurencji aplikacja stanowi wypełnienie niszy na rynku przewodników turystycznych. Pomiędzy tradycyjnymi przewodnikami turystycznymi, które nie posiadają żadnej interaktywności, a wycieczkami przygotowanymi i przeprowadzanymi przez operatorów znajduje się TimeSelf – dostarczając usługę tych drugich z poziomem wygody i niezależności tych pierwszych.

SPÓŁKA PASTYLKA.PL I JEJ PRODUKT PASTYLKA.PL

Pastylka.pl to serwis społecznościowy o tematyce zdrowia, który udostępnia rozbudowaną bazę wiedzy z tego zakresu oraz daje swoim użytkownikom możliwość jej współtworzenia. W bazie chorób Pastylka.pl znajduje się obecnie ponad 500 problemów zdrowotnych, a wiedza i społeczność budowane są wokół konkretnego zagadnienia. Serwis kierowany jest do pacjentów, czyli osób poszukujących w internecie informacji na temat zdrowia, tych którzy chcą podzielić się swoimi doświadczeniami oraz do lekarzy i specjalistów w danej dziedzinie zdrowia (np. dietetyków).
Reklama

Serwis Pastylka.pl powstał podczas drugiej edycji projektu Startup School i jest nastawiony na rynek polski.

 

SPÓŁKA ORTOPEDIO I JEJ PRODUKT ORTOPEDIO.PL

Głównym przedmiotem działalności spółki Ortopedio.pl będzie sprzedaż artykułów rehabilitacyjnych, ortopedycznych zarówno dla dorosłych jak i dla dzieci, za pośrednictwem wysoko zaawansowanego sklepu internetowego oraz dostarczenie narzędzi finansowania tych artykułów. Największą innowacją tej platformy będzie moduł społecznościowy, który umożliwi komunikację między ludźmi o podobnych schorzeniach, wymiany doświadczeń związanych z użytkowaniem danych produktów, jak wpływały one na poprawę zdrowia lub choćby zwyczajnego wspierania się, łączenia we wspólne inicjatywy czy to kulturalne czy sportowe w myśl pokonywania osobistych barier. To właśnie użytkownicy tej platformy i ich potrzeby będą inspiracją dla zarządzających Ortopedio.pl. Zebrane w ten sposób informacje będą  niezmiernie pomocne we wspólnej pracy z producentami, tak, aby produkty zmieniały się wraz z potrzebami  klientów Ortopedio.pl.  Poszkodowanym osobom z czasowo lub trwale ograniczoną sprawnością znacznie  łatwiej i wygodniej jest zakupić produkt przez internet z dostawą do domu niż jeździć od sklepu do sklepu.

Sklep Ortopedio.pl będzie zbudowany w formie WEB 2,0 co da klientom możliwość opiniowania produktów. Dla usprawnienia kontaktu z klientami, obok telefonu czy poczty elektronicznej, posłuży również aplikacja LIVE CHAT. Z każdego poziomu sklepu, w każdej chwili, jednym "kliknięciem" można połączyć się z konsultantem i zaczerpnąć informacji. Bardzo ważnym elementem będzie również forma prezentowania produktów. Oprócz dokładnych specyfikacji i wysokiej jakości zdjęć będą dołączone filmy video pokazujące możliwości danego produktu wraz z instrukcją jego użytkowania

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama