33

Smartupz.com – świetnie prezentujący się polski startup!

Smartupz.com to serwis z kategorii Web Deal Management (określenie pochodzi od szefa projektu) czyli hosting stron biznesowych / firmowych z zapleczem w postaci onlinowego CRM. Serwis dedykowany jest dla firm usługowych i produkcyjnych charakteryzujących się długo trwającym procesem sprzedaży. Oficjalny start aplikacji ma nastąpić 20 kwietnia podczas GeekNRolla w Londynie, zaraz po premierze ma też […]

Smartupz.com to serwis z kategorii Web Deal Management (określenie pochodzi od szefa projektu) czyli hosting stron biznesowych / firmowych z zapleczem w postaci onlinowego CRM. Serwis dedykowany jest dla firm usługowych i produkcyjnych charakteryzujących się długo trwającym procesem sprzedaży. Oficjalny start aplikacji ma nastąpić 20 kwietnia podczas GeekNRolla w Londynie, zaraz po premierze ma też ukazać się polska wersja (serwis dedykowany jest z tego co rozumiem na rynki zagraniczne).

Muszę powiedzieć, że jest to jeden z nielicznych polskich startupów w ostatnim czasie, który nie dość że prezentuje się bardzo dobrze to jeszcze ma konkretny model biznesowy który moim zdaniem może dość dobrze wpasować się w potrzeby niektórych branży i kategorii biznesowych



O co tak naprawdę chodzi w połączeniu hostingu stron dla firm i CRM-a? Poprosiłem o szerszą wypowiedz na ten temat Jarka Sygitowicza – założyciela tego serwisu:

Technicznie rzecz biorac chodzi nam o zrobienie systemu e-commerce dla uslugodawcow. Kwestia plynie z wlasnego doswiadczenia oraz potrzeb np. mojej zony ktora ma kancelarie prawna.

Firmowe strony WWW jako czysty marketing (wizytowk na sieci) to naszym zdaniem przeszlosc – chcemy pozwolic firmom na szybkie budowanie strony, ktora bedzie prezentowala oferte ale jednoczesnie dawala (brzydkie slowo) portal (brame?) do obslugi klienta a takze umozliwiala szybka obsluge zainteresowanych (turn web visitors into customers). Zaleta naszego podejscia jest taka ze jak ktos chce odpalic internetowy kanal sprzedazy to ma wszystko w jednym miejscu – bardzo szybko jest w stanie odpalic strone i obsluge klienta.

Podam przyklad tego jak dzisiaj firmy robia (pewnie wiesz to lepiej niz ja):
– wchodzisz na strone firmy uslugowej i chcesz dostac oferte – zwykle jest do tego prosty formularz lub nr telefonu na stronie
– dzwonisz pod podany numer i nikt nie odbiera lub jest zajete etc. albo wypelniasz formularz a email, ktory ten formularz wysyla ginie (w firmie uslugowej nikt nie wie co sie z nim stalo, czy ktos odpowiedzial? co odpowiedzial?)
– nie jestes zbytnio zadowolony – glownie dlatego ze ciagle masz wrazenie ze osoba z ktora chcesz nawiazac kontakt nie pamieta co od niej chcesz…

My rozwiazujemy ten problem laczac strone z systemem obslugi klienta (roadmap jest taki zeby klienta wciagnac maksymalnie do sieci – zeby firma miala go jak najblizej – obsluga, sprzedaz, komunikacja itp. Jest to jedna z glownych przewag oprogramowania SaaS – (brzydkie slowa) maksymalizacia network effect).

Druga kwestia – naszym zdaniem utrzymywanie tresci na stronie firmowej mija sie z celem – tresc powinna byc tworzona tam gdzie ktos ma ja szanse przeczytac (social media) – my pomagamy ja agregowac na stronie firmowej i jednoczesnie spowodowac ze google to zaindeksuje i w pomoze to firmie w pozycjonowaniu. Integrujemy sie z Facebook, RSS, blip, twitter itp.

Myślę, że po tym krótkim opisie pomysł na smartupz.com staje się bardziej zrozumiały. Plany jeśli chodzi o rozwój i właściwie stworzenie takiego małego ekobiznesu wokół smartupz.com też są bardzo ciekawe. Jednym z pomysłów jest skupienie wokół serwisu designerow, ktorzy robia strony firmowe i zaproponować aby stawiali je na platformie smartupz (oczywiście zyski ze sprzedaży byłyby dzielone). Kolejna rzecz to zaproszenie do współpracy firm IT, które pisałyby rozszerzenia dla platformy w stylu na przykład aplikacji Facebooka itp. Właśnie trwają beta testy tej funkcjonalności.