Mobile

Smartfony ZTE na tej samej półce z iPhone’ami i iPadami

Tomasz Popielarczyk
Smartfony ZTE na tej samej półce z iPhone’ami i iPadami
15

Polski oddział ZTE zawarł właśnie jeden z najważniejszych kontraktów w tym roku. Oto bowiem już za kilka miesięcy w urządzenia tej marki mają pojawić się w ofercie sklepu iSource. Co w tym nadzwyczajnego? Otóż wspomniany iSource to autoryzowany dystrybutor produktów Apple'a, które stanowią trzon jeg...

Polski oddział ZTE zawarł właśnie jeden z najważniejszych kontraktów w tym roku. Oto bowiem już za kilka miesięcy w urządzenia tej marki mają pojawić się w ofercie sklepu iSource. Co w tym nadzwyczajnego? Otóż wspomniany iSource to autoryzowany dystrybutor produktów Apple'a, które stanowią trzon jego oferty. Co tutaj robi zatem chiński producent?

Jak to co?! Buduje markę. Z wizerunkowego punktu widzenia dla ZTE jest to ogromna korzyść. Trzeba przyznać, że kierownictwo polskiego oddziału dobrze obrało kurs i mierzy jak najwyżej. Bo czy może być coś bardziej prestiżowego dla low- lub midle-endowego smartfona ZTE niż pojawienie się na tej samej półce co najnowszy iPhone?

Oczywiście to tylko symbolika, bo wszyscy zdajemy sobie sprawę jaka przepaść dzieli te urządzenia. ZTE stara się usilnie ją pomniejszyć - zarówno na polu marketingu jak i jakości. Dowód na pierwsze macie powyżej. Drugie potwierdzają nadchodzące premiery, jak np. Blade 4G Vec będący solidną słuchawką w dobrej cenie.

Umowa między ZTE oraz iSource ma wejść w życie w czwartym kwartale bieżącego roku. Obejmie ona nie tylko smartfony, ale również routery i modemy. Mają to być urządzenia z każdej półki cenowej - a więc zarówno te najdroższe, jak i plasujące się na najniższej półce cenowej. Jak podaje ZTE, jest to odpowiedź na coraz rosnące zainteresowanie telefonami sprzedawanymi poza umową operatorską. Producent wierzy, że jest to bardzo obiecujący i mający duże perspektywy segment rynku. Czy to oznacza, że Polacy powoli odchodzą od kupowania smartfonów za złotówkę? W ten sposób funkcjonuje już rynek telekomunikacyjny m.in. we Francji, gdzie klienci nie wyobrażają sobie zakupu smartfona wraz z abonamentem.

Jak nietrudno się domyślić, obie firmy są bardzo zadowolone z tej współpracy, co podkreśla Piotr Żelakiewicz, prezes iSource S.A:

iSource nie sprzedaje produktów - iSource oferuje rozwiązania. Nauczyliśmy się tego od firmy Apple. Produkty Apple w zupełnie nowy sposób definiują i zaspokajają potrzeby klienta. My staramy się rozwijać i poszerzać tę filozofię, dodając do naszej oferty nowe produkty i producentów, szukając innowacji i tworząc kompleksową ofertę dla rynku.

Guo Lei z zarządu ZTE Poland nie pozostaje mu dłużny, dodając:

Dzięki współpracy z iSource ZTE zyska dostęp do rozbudowanej sieci sprzedaży o ugruntowanej na rynku pozycji, natomiast klienci zyskają dostęp do zaawansowanych technologicznie produktów w bardzo atrakcyjnych cenach.

I tutaj nasuwa się pytanie - czy klienci iSource właśnie tego poszukują? Obecność ZTE na pewno uczyni ofertę sklepu bardziej wszechstronną i przyciągnie nowych klientów. Przede wszystkim będzie to jednak niebywały prestiż dla chińskiej marki. A stąd już niedaleko do utworzenia własnych sklepów, takich jak Samsung Store, Sony Centre czy Apple Store. ZTE nie ukrywa, że przykłada dużą wagę do takiej wizji.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu