Płatności i bankowość

Mastercard zrobił ze smartfona terminal płatniczy. Ruszyły testy SoftPOS w Polsce

Grzegorz Ułan
Mastercard zrobił ze smartfona terminal płatniczy. Ruszyły testy SoftPOS w Polsce
10

Wdrożenie kolejnej innowacji w przyjmowaniu płatności bezgotówkowych zapowiedział właśnie Mastercard, który wspólnie z Polskie ePłatności udostępnił w ramach pilotażu 50 polskim przedsiębiorcom rozwiązanie SoftPOS.

SoftPOS to rozwiązanie, które pozwala przyjmować płatności bezgotówkowe tylko przy użyciu smartfona, bez konieczności zaopatrywania się w dodatkowy terminal płatniczy. W ramach pilotażu, możliwe jest na razie przyjmowanie płatności do 50 zł, co jest jednocześnie limitem płatności bez konieczności podawania PIN-u.

Kamila Kaliszyk, dyrektor ds. rozwoju rynku w polskim oddziale Mastercard Europe:

Zależy nam na tym, żeby w pilotażu wzięli udział sprzedawcy z jak największej liczby branż, o różnym profilu i specyfice działalności. W ten sposób będziemy mogli sprawdzić SoftPOS w możliwie różnorodnych warunkach rynkowych oraz jego odbiór, zarówno przez sprzedawców, jak i kupujących. Polska jest idealnym krajem do testowania tego rozwiązania w pierwszej kolejności, ponieważ Polacy są bardzo otwarci na nowe technologie i innowacje w handlu, a infrastruktura zbliżeniowa w naszym kraju jest na wysokim poziomie.

W rozwiązaniu tym zastosowanie znalazła technologia firmy Mobeewave, zainstalowana na telefonach Samsung Galaxy S7. Umożliwia ona przyjmowanie płatności poprzez zbliżenie karty płatniczej do telefonu sprzedawcy.

Jarosław Mikos, prezes zarządu Polskich ePłatności S.A.:

SoftPOS to prawdziwa rewolucja – dzięki możliwości uczynienia ze smartfona terminala płatniczego, mikro- i mali przedsiębiorcy zyskują dostęp do najnowocześniejszych rozwiązań w dziedzinie e-płatności, przy jednoczesnej minimalizacji kosztów utrzymania urządzenia. Problemem nie powinna być również obawa przed nowoczesnymi technologiami, bowiem każdy sprzedawca otrzyma od nas wsparcie – materiały o pilotażu, przewodnik, jak korzystać z aplikacji, możliwość skonsultowania wątpliwości na specjalnej infolinii.

Wszyscy uczestnicy testu zostali wyposażeni w telefony Samsunga Galaxy S7 i po podpisaniu umowy z agentem rozliczeniowym (Polskie ePłatności) oraz zainstalowaniu aplikacji Mobeewave mogli od razu zacząć przyjmować zbliżeniowe płatności przy użyciu otrzymanego telefonu.

Testy ruszyły w kwietniu u 50 polskich przedsiębiorców, w czerwcu rozszerzone zostaną do 250 firm, a w trzecim kwartale 2018 po dołączeniu do projektu firmy Elavon, liczba firm zwiększy się do pół tysiąca.

Źródło: inf. prasowa.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu