8

shuu.pl – teoretyczny potencjał

Shuu.pl to moim zdaniem serwis z teoretycznym potencjałem. Teoretycznym dlatego, że bardzo łatwo wymyślić sobie zastosowanie video konferencji połączonych z interaktywnym ekranem do współpracy. Wyobraźmy sobie chociażby agencje interaktywną, która omawia z klientem swój najnowszy projekt jaki ma właśnie realizować. Przedstawia flatscreeny oraz mechanikę poszczególnych sekcji. Do tego mamy dzielenie się plikami oraz pracę grupową. […]

Shuu.pl to moim zdaniem serwis z teoretycznym potencjałem. Teoretycznym dlatego, że bardzo łatwo wymyślić sobie zastosowanie video konferencji połączonych z interaktywnym ekranem do współpracy. Wyobraźmy sobie chociażby agencje interaktywną, która omawia z klientem swój najnowszy projekt jaki ma właśnie realizować. Przedstawia flatscreeny oraz mechanikę poszczególnych sekcji. Do tego mamy dzielenie się plikami oraz pracę grupową.

Dlaczego więc nazywam to teoretycznym potencjałem? W praktyce duże firmy mają do tego typu zastosowań własne rozwiązań, małe zaś organizują video spotkania w ramach dostępnych darmowych narzędzi. Zamiast wiec opłacać abonament w shuu.pl można skorzystać z wielu dostępnych za darmo serwisów oferujących rozmowy video oraz użyć na przykład google docs do pracy zespołowej nad jednym dokumentem czy prezentacją.




Shuu to z tego co zrozumiałem nie tylko narzędzie do współpracy między firmami ale też marketplace w którym można znaleźć usług świadczone online przez takie grupy zawodowe jak prawnicy, doradcy finansowi, architekci itp. Jeśli więc szukamy porady prawnej online możemy skorzystać z wyszukiwarki usług i umówić się na wirtualną wizytę.

Teoretycznie więc serwis dostarcza nam usługi, które dzięki dostępności online mogą być lepiej i szybciej wykorzystywane. W praktyce jednak zarówno spotkanie z prawnikiem jak i z architektem najlepiej odbywać osobiście – jest to o wiele bardziej efektywna forma i przede wszystkim gwarantująca pełne zrozumienie po obu stronach.

Przy usługach online powstaje też zawsze dylemat związany z jakością świadczonych usług – nie szukamy przecież nigdy najtańszego prawnika czy też tego który używa określonego narzędzi do komunikacji ale takiego którego rekomendują nam znajomi czy też ma dobrą renomę w środowisku lub doświadczenie.