Motoryzacja

Seat zostanie marką premium, a Škoda autem dla ludu

Paweł Winiarski
Seat zostanie marką premium, a Škoda autem dla ludu
Reklama

Volkswagen zamierza trochę zmienić postrzeganie swoich dwóch marek - Seata i Skody. Żadna z nich nie jest oczywiście marką premium, firma chce jednak uwydatnić różnice.

Tak przynajmniej wynika z rozmowy dla Automobilwoche przeprowadzonej z Michaelem Jostem, szefem działu strategii i planowania VW. W myśl planów koncernu, Seat miałby stać się marką bardziej premium z lekko sportowym charakterem, co ma się przełożyć na zainteresowanie młodszych klientów.

Reklama

Oferty Škody ma zostać natomiast uproszczona i możliwe, że znikną z niej najlepiej wyposażone wersje oraz edycje specjalne. Nie żeby Skoda kojarzyła się komukolwiek z luksusem, ale sami przyznacie, że choćby niektóre wersje Superb mogą spokojnie konkurować z Passatem.

Zadaniem inżynierów Škody było zaprojektowanie samochodu, który uplasuje się poniżej Passata. Zadanie było o tyle utrudnione, że nie mogli oni skorzystać ze wszystkich rozwiązań dostępnych w Volkswagenie. Zadanie wykonali a nawiązką. Tam gdzie nie było z góry narzuconych ograniczeń wykorzystano budżet do maksimum. Efektem jest naprawdę dopracowany, bardzo przestronny i praktyczny samochód w segmencie średnim.

- pisał w ubiegłym roku Tomek Niechaj recenzując Škodę Superb i nazywając ją królową segmentu średniego.

Zobacz też: Test Seat Ateca

Tak, jak podnosi Autokult, wypozycjonowanie Seata jako marki premium będzie bardzo trudno. Moim zdaniem nawet niemożliwe biorąc pod uwagę aktualny odbiór wśród klientów. Pozostaje jednak pytanie co dla VW oznacza Seat jako marka premium, bo raczej nie chodzi o jej klasyczne rozumienie i chyba bardziej zależy firmie by modelom Seata było bliżej do VW niż Škody. Mam jednak nadzieję, że nie odbije się to bardzo źle na marce Škoda, która przecież cieszy się dużą popularnością, a i od kilku lat prezentuje naprawdę ładne samochody (oczywiście tylko niektóre).

źródło

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama