Apple

Samsung ma lepszą reputację niż Apple - w Stanach

JS
Jakub Szczęsny
16

Odnosząc się do badań rynku firmy Harris Poll, Samsung po raz pierwszy wyprzedził Apple w corocznym badaniu na temat reputacji 100 najważniejszych i najpopularniejszych firm w USA. Badanie dotyczyło sześciu dziedzin - produktów oraz usług, wizji, wydajności finansowej, środowiska pracy, ładunku emoc...

Odnosząc się do badań rynku firmy Harris Poll, Samsung po raz pierwszy wyprzedził Apple w corocznym badaniu na temat reputacji 100 najważniejszych i najpopularniejszych firm w USA. Badanie dotyczyło sześciu dziedzin - produktów oraz usług, wizji, wydajności finansowej, środowiska pracy, ładunku emocjonalnego, a także i odpowiedzialności społecznej. Samsung pobił Apple aż w trzech z nich.

Okiem badanych, Samsung w zunifikowanym rankingu uzyskał trzecie miejsce na tej liście (wskakując na to miejsce z siódmej pozycji w roku 2014), natomiast Apple skończyło jako dziewiąta najlepsza w zestawieniu firma - mimo, że w poprzednim roku piastowała najniższe miejsce na podium. Pierwsze i drugie miejsce okupują Wegmans Food Markets oraz.. Amazon, który w naszym kraju nie odznaczył się niczym dobrym - po aferze w jego fabryce bardzo wiele osób w Polsce zmieniło zdanie o tym sklepie. No, dobra. Ale Polska to Polska - tam jest Ameryka.

Inni giganci technologii znaleźli się na niego odleglejszych miejscach - Google zamknął pierwszą dziesiątkę (10), Sony zajęło pechowe, trzynaste miejsce, Microsoft uplasował się dwa miejsca za Japończykami (15), Intel zamknął drugą dziesiątkę (20), a trzy miejsca po nim wylądował LG (23).

Owe dane pochodzą od dwóch grup według podziału Harris Poll - "opinion elites" to ludzie stanowiący elitę społeczeństwa - biznesmeni, uczeni, politycy. Natomiast "general public" to po prostu zwykli ludzie. Ciekawe jest to, że w dosyć dużym stopniu (w większym w przypadku opinion elites) są skłonne do zbojkotowania firmy, gdy tylko dzieje się w niej źle na jakiejkolwiek płaszczyźnie - na przykład łamie prawa pracowników.

Owego raportu nie można traktować jednak jako wskaźnik zadowolenia z produktów danych firm. Przede wszystkim chodzi tu o wizerunek firmy w USA od strony zwykłych konsumentów i amerykańskich elit. Pełną jego wersję znajdziecie w źródle.

Grafika wprowadzająca: 1

Grafiki w tekście oraz źródło: Harris Poll

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu