Startups

SALESmanago rośnie jak na drożdżach - 100% wzrostu przychodów i 500 nowych klientów w pół roku

Grzegorz Ułan
SALESmanago rośnie jak na drożdżach - 100% wzrostu przychodów i 500 nowych klientów w pół roku
18

Często piszemy o inwestycjach w polskie firmy, niestety nie idą za tym podobne liczby tekstów o późniejszych sukcesach tych firm. Do tej małej grupy polskich firm zaliczyć można jednak SALESmango, które w pierwszym półroczu wypracowało 100% wzrost przychodów w stosunku do roku poprzedniego.

Pierwszy raz pisaliśmy Wam o nich właśnie pół roku temu, kiedy pozyskali na rozwój 25 mln złotych.  Maciej wyjaśniając Wam czym zajmuje się SALESmanago, podał również planowane przychody na ten rok:

Firma dysponuje rozwiązaniami do gromadzenia danych na temat zachowania klientów w Internecie oraz w aplikacjach mobilnych. Te informacje są wykorzystywane do personalizacji marketingu w różnych kanałach. Korzystają z tego m.in. firmy z branży e-commerce. Klientów jest już całkiem sporo, pochodzą z kilkudziesięciu państw. Jak na przedsiębiorstwo, które powstało na początku obecnej dekady, wygląda to naprawdę dobrze i obiecująco. Już teraz zatrudniają 130 osób, mają biura w kilku krajach. Przychody rosną dynamicznie, w ubiegłym roku było to 17 mln złotych, plany na ten rok to 30 mln złotych.

W pierwszym półroczu tego roku wypracowali już 10,3 milionów zł przychodu w stosunku do 4,9 milionów zł w 2015, w tym 50% ze sprzedaży zagranicznej. Zważywszy na taką dynamikę wzrostów można przypuszczać, że uda im się zrealizować ten plan do końca roku z nadwyżką.

Podobnie rośnie zatrudnienie, co też dobrze wróży na przyszłość, ze 130 osób na początku roku zrobiło się już 200. Nie inaczej jest ze wzrostem liczby klientów, na dzisiaj to już blisko 5000, z czego doszło 500 nowych tylko w tym półroczu. Wśród nich wymieniają takie marki jak Oriflame oraz Amrest (KFC, PizzaHut, Starbucks).

A jak wyglądają na tle globalnych firm? 6 miejsce na świecie, a zostawiają w tyle takie firmy jak Adobe Marketing Cloud czy Oracle Eloqua.

Grzegorz Błażewicz, CEO i założyciel SALESmanago Marketing Automation:

Utrzymujemy ponad 100% tempo rozwoju już 5 rok z rzędu. W skali europejskiej bardzo niewiele jest spółek oferujących rozwiązania w chmurze dla biznesu, które utrzymują taką dynamikę wzrostu. Udaje nam się to dzięki ciągłemu rozwijaniu bardzo innowacyjnych rozwiązań, które już teraz w wielu obszarach wyprzedzają ustabilizowaną amerykańską konkurencję.

Nie pozostaje nic innego, jak pogratulować tych sukcesów i życzyć jeszcze większych wzrostów w drugim półroczu!

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu