17

Ruszył Google Apps Marketplace

Google uruchomiło Marketplace dla wszystkich użytkowników Google Apps. Zaletą aplikacji dostarczonych przez ponad 50 partnerów Google ma być integracja z usługami Google – w tym przypadku nie chodzi jedynie o wspólne logowanie ale również o łączenie np. nowych biznesowych aplikacji z kalendarzem Google czy gmailem. Dzięki temu użytkownicy Google Apps będą w stanie bardzo szybko […]

Google uruchomiło Marketplace dla wszystkich użytkowników Google Apps. Zaletą aplikacji dostarczonych przez ponad 50 partnerów Google ma być integracja z usługami Google – w tym przypadku nie chodzi jedynie o wspólne logowanie ale również o łączenie np. nowych biznesowych aplikacji z kalendarzem Google czy gmailem.

Dzięki temu użytkownicy Google Apps będą w stanie bardzo szybko dodać nową funkcjonalność lub kompletnie nowy produkt do swojego pakietu narzędzie z którego na co dzień korzystają.

Produkty w Apps Marketplace podzielone są na aplikacje i usługi. W każdej z tych grup jest potem podział na konkretne zastosowania takie jak np:Project Management, Sales & Marketing, Security & Compliance, Workflow. Każda z aplikacji jakie chcemy zainstalować (czy też właściwie dodać do naszych Google Apps) jest osobno wyceniana (Google podobno pobiera tylko 20% prowizji) przy czym znajdziemy również w sklepie dużo dobrych darmowych produktów jak chociażby pakiet programów graficznych Aviary.



Pomysł z sklep z aplikacjami w tak zwanej chmurze wydaje mi się strzałem w dziesiątkę. Mimo dość dużego zainteresowania wszystkim co związane jest z cloud computing biznes i przedsiębiorcy mają tak naprawdę problem z dobraniem odpowiednich usług i połączeniem ich w spójną całość pomagającą zarządzać firmą.

Owszem każdy może znaleźć i używać aplikacje biurowe, wykupić licencję na CRM online czy też korzystać z aplikacji finansowych w chmurze. Wszystko to jednak będzie nie połączone ze sobą, trudne w zarządzaniu i administrowani a cała odpowiedzialność związana z wyborem najlepszych dostawców spada na użytkownika.

Google w swoim Marketplace pokazuje biznesowi, że większa część pracy została już wykonana. Dobrani zostali odpowiedni partnerzy, aplikacje są już ze sobą w pewien sposób zintegrowane, można nimi wszystkim zarządzać z jednego miejsca. Jedynie co musi zrobić właściciel firmy to zapłacić miesięczną czy roczną opłatę.

Wydaje mi się, że właśnie takiego podejścia oczekuje od dostawców usług w chmurze biznes.