41

Relacja z konferencji Amazonu – oto Kindle Paperwhite i Kindle Fire HD!

Zeszłoroczna konferencja była jedną z ważniejszych momentów w historii firmy Amazon. Po raz pierwszy na rynku pojawiło się takie urządzenie jak Kindle Fire – tablet, sygnowany marką sklepu. Tamtego wieczoru poznaliśmy również nowego Kindle (Classic) oraz Kindle Touch. Co zobaczymy dzisiaj? Ostatnie doniesienia nieco się ze sobą kłócą odnośnie następcy Kindle Fire – czy pojawi […]

Zeszłoroczna konferencja była jedną z ważniejszych momentów w historii firmy Amazon. Po raz pierwszy na rynku pojawiło się takie urządzenie jak Kindle Fire – tablet, sygnowany marką sklepu. Tamtego wieczoru poznaliśmy również nowego Kindle (Classic) oraz Kindle Touch. Co zobaczymy dzisiaj? Ostatnie doniesienia nieco się ze sobą kłócą odnośnie następcy Kindle Fire – czy pojawi się tylko jedna, 7-calowa wersja czy jednak dołączy do niej model z 10-calowym ekranem? Czy Amazon szykuje niespodziankę w postaci własnego smartfonu? Jak będzie odpowiedź Amazonu na zaprezentowane czytniki przez Kobo? Tego dowiemy się już niedługo, zapraszamy do śledzenia konferencji Amazonu razem z Antyweb.

Wydarzenie rozpoczęło się od zaprezentowania dokładnej tej samej reklamy, którą zobaczyliśmy kilka godzin wcześniej – „jesteśmy firmą, która ma uśmiech na pudełku”. Zaraz później na scenie pojawił się Jeff Bezos, CEO Amazonu. Oczywiście sam początek to wyznanie miłości do tworzenia, do bycia pionierami w tym co robią. Jeff pochwalił się listem od klienta, w którym dziękuje on za oferowanie coraz większej liczby usług, za te same pieniądze (Amazon Premium).

„Ludzie nie potrzebują gadżetów, potrzebują usług” twierdzi Jeff, prezentując aktualne możliwości sklepu Amazon – ksiązki, filmy seriale i wiele, wiele więcej. Ale oczywiście krytycznym punktem usług, są urządzenia z dostępem do nich. Wykres prezentujący skok w ilości kupowanych e-booków rzeczywiście robi wrażenie.

A oto nowy Kindle Paperwhite

– wyższa rozdzielczość ekranu, ostrzejszy obraz i podświetlenie! Nowością jest także możliwość zmiany czcionki tekstu.

Wyliczane są najważniejsze cechy urządzenia – pierwszy sprzęt z ekranem Paperwhite, 25% więcej kontrastu, „białe jest bielsze, a czarne czarniejsze”, 212 pikseli na cal i 62% więcej pikseli.

„Nowy Kindle będzie doskonały w ciemnej sypialni jak i na jasnej plaży”, bateria zaś ma pozwolić na pracę przez 8 tygodni. „Smukły i lekki” – 9.1 milimetra grubości, około 220 gramów wagi.

Krótkie podsumowanie urządzenia.

Cena czytnika to 119 dolarów. Dostępna będzie także wersja z 3G, za którą zapłacimy 179 dolarów.

Zaprezentowany rok temu czytnik Kindle (Classic) pozostaje – zmienia barwę na czarną i będzie oferowany w cenie 69 dolarów. Naturalnie jest to wersja „sponsorowana” (z reklamami). Urządzenia dostępne będą już 1 października.

„Innowacja nie kończy się jednak na urządzeniach.” – dlatego Amazon omawia oferowanie bezpośredniego publikowania książek. Jes to niesamowita szansa dla „nieznanych” autorów, których dokonań nie chcą publikować ich agenci i wydawcy.

Nowy Kindle Fire

Odświeżony tablet Amazonu będzie dostępny w cenie 159 dolarów, w zamian dostaniemy podwojoną ilość pamięci RAM, szybszy procesor i wydajnieszą baterię!

A oto Kindle Fire HD

A jednak, Amazon zaprezentował większą wersję tabletu, z ekranem o wielkości 8,9 cala z rozdzielczością 1920 na 1200 pikseli! Wszystko napędzać będzie procesor OMAP4, o połowę szybszy od Tegry 3. Odnośnie dźwięku, Jeff zaszydził z iPada z jednym głośnikiem. Kindle Fire HD oferować będzie dźwięk Dolby Digital Plus i dwa głośniki stereo!

Do przepływu takiej ilości danych potrzebne jest naprawdę silne łącze, ale ogromną rolę odgrywa łączność Wi-Fi dlatego Kindle Fire HD wyposażony został w dwie anteny, dzięki czemu tablet będzie wybierał tą antenę, która jest w lepszym położeniu. Nasz ręce na urządzeniu nie będą już problemem. Dzięki technologii MIMO, odbite fale od przedmiotów w naszym otoczeniu również zostaną wykorzystane, gdy sygnał który dotarł wcześniej jest wybrakowany.

Kindle Fire HD minimalnie oferować będzie pamięć o pojemności 16 gigabajtów – przy takiej ilości materiału w świetnej jakości, 8 gigabajtów to rzeczywiście niewiele.

To jest coś świetnego – Kindle Fire HD umożliwi także dostęp do audiobooków i tu uwaga – dzięki chmurze Amazonu, synchronizowany będzie nasz postęp w czytaniu e-booka jak i w słuchaniu audiobooka. Możemy to robić na przemian i zawsze będziemy kontynuować historię dokładnie tam, gdzie skończyliśmy ostatnim razem!

To nie koniec – usługa X-ray, znana z książek, zawitała także do filmów! Po dotknięciu palcem konkretnej postaci na ekranie zostaniemy odesłani do profilu aktora w bazie IMDb!

Cały szereg usprawnień w kwestii kontaktu ze znajomymi – zupełnie nowe aplikacja do e-maila, autorska aplikacja Amazonu do Facebooka, a także Skype w wysokiej rozdzielczości!

Usprawnień doczekał się także interfejs – od teraz można stworzyć więcej niż jeden profil użytkownika oraz Kindle Free Time. Dzięki tym nowościom rodzice będą mogli kontrolować przez ile czasu ich pociechy będą mogły spędzić oglądając film, używając aplikacji czy czytając.

Podsumowanie dotyczące Kindle Fire HD. Jeff nie mógł przestać mówić o rewelacyjnym ekranie, omawiając wszystkie funkcje. Ciekawe jak to wygląda w rzeczywistości.

Już wiemy – Kindle Fire HD z ekranem 7-calowym kosztować będzie… 199 dolarów. Szykuje się rewolucja godna pierwszego Kindle Fire? „Większy”, 8,9-calowy brat wyceniony został na 299 dolarów.

Jeżeli zapytacie, skąd biorą się takie ceny, Jeff odpowiada: „Chcemy zarabiać, gdy ludzie korzystają z naszych urządzeń, a nie kiedy je kupują.”

Cała rodzina urządzeń Kindle w komplecie – Amazon jest zadowolony z faktu, że nadal są osoby, które korzystają z pierwszych czytników Kindle!

Jaff zapytał jaka cena jest najpopularniejsza? 499 dolarów, co więc musielibyśmy umieścić w urządzeniu za takie pieniądze? Łączność 4G LTE! Kindle Fire HD z 4G LTE i pamięcią 32 gigabajty kosztować będzie właśnie 499 dolarów!

Oto nowy Amazon: najlepsze urządzenia, najlepsze ceny, najlepsze usługi i ekosystem, najlepsza interoperacyjność i najlepsza obsługa klienta.

Dziękujemy za wspólne śledzenie wydarzenia, analizy i więcej informacji nt. nowości od Amazonu już niedługo!

Źródło, foto.