Już niedługo podczas wideo-rozmów za pomocą Skype możemy ujrzeć reklamy. Średnia długość rozmów rośnie, obecnie osiąga 27 minut, podczas których nie p...
Reklamy w trakcie rozmów Skype - to chyba słaby pomysł biorąc pod uwagę konkurencję
Serwis Mashable opisuje nowy sposób zarabiania na Skype, jaki przedstawił Tony Bates. Jeszcze niedawno uznałbym to za świetny pomysł, przynajmniej z punktu widzenia biznesowego, ponieważ mnie osobiście średnio podoba się atakowanie reklamami w trakcie wideo rozmowy. Skype nie miał silnej konkurencji, jest liderem na rynku rozmów głosowych i wideo, mógł sobie na taki ruch pozwolić.
Jednak sytuacja się zmieniła. Pojawiło się Google Hangouts, rozwiązanie nie dość, że lepsze pod wieloma względami, to również mniej kłopotliwe w użyciu. Potrafi obsługiwać wideo rozmowę naprawdę wielu osób na raz, z czym Skype miał kłopoty i dodatkowo nie wymaga instalacji specjalnego oprogramowania, tylko małej wtyczki do przeglądarki. Już niedługo być może nawet owa wtyczka nie będzie potrzebna, bo większość przeglądarek zintegruje WebRTC i będzie obsługiwało wideo-rozmowy out of the box.
Czy zatem reklamy w trakcie rozmów nie będą impulsem dla przejścia do konkurencji? Moim zdaniem, jeśli Skype zdecyduje się na taki krok, w obecnej sytuacji, kiedy ma wiele do stracenia, może to właśnie do tego doprowadzić. Osobiście zbyt często nie korzystam z wideo czatu, ale kiedy już się na to decyduję, na pewno nie chcę, żeby ktoś mi próbował przeszkadzać.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu