Mobile

Reklamy na Facebooku wskakują na wyższy poziom

Konrad Kozłowski
Reklamy na Facebooku wskakują na wyższy poziom
Reklama

Jeżeli ktokolwiek przypuszczał, że projekt obłędnie wyglądających i szybkowczytujących się artykułów nie znajdzie zastosowania w innych obszarach działalności Facebooka, to czeka go spora niespodzianka. Canvas, projekt który zaprezentowano podczas wczorajszej zamkniętej dla mediów konferencji, to kolejny etap ewolucji mobilnej reklamy.

Mobilnej reklamy zamkniętej w obrębie platformy Facebooka, oczywiście. Podobieństw Canvas do Instant Articles jest całe mnóstwo. Po pierwsze, reklamy tego typu będą wyświetlane na pełnym ekranie po tapnięciu na ich miniaturkę w News Feedzie. Po drugie, wczytywane będą bezpośrednio z serwerów Facebooka, więc nie będziemy mieli już do czynienia z treściami zewnętrznymi. To wpłynie przede wszystkim na prędkość ich wczytywania, co ma zająć maksymalnie do 3 sekund. Jest to imponujący wynik ze względu na poziom "multimedialności" nowego formatu reklamy.

Reklama

Wzorem Instant Articles, reklamy przygotowane przy użyciu narzędzia Canvas, mają zachwycać użytkowników, przede wszystkim wizualnie. Dlatego do dyspozycji reklamodawców oddano cały szereg funkcji umożliwiających przygotowanie reklam zawierających duże grafiki, także te panoramiczne wspierające efekt przesuwania przy przechylaniu telefonu, galerie z efektami karuzeli, autoodtwarzające się klipy wideo oraz efekty audio. Treści reklamowe mogą być wyświetlane w orientacji pionowej, ale również i poziomej, co będzie doskonale współgrało ze wzrostem popularności klipów wideo. Wszystko dzieje się wewnątrz aplikacji mobilnej Facebooka na iOS i Androida, więc mówimy o w pełni natywnym rozwiązaniu.

W stosunku do dotychczasowych materiałów promocyjnych, te nowe mają bardziej zaangażować użytkowników - potwierdzają to statystyki programu pilotażowego przeprowadzonego przez markę Wendys. Użytkownicy spędzili średnio 65 sekund oglądając nowy typ reklamy - to bardzo dużo, szczególnie na urządzeniu mobilnym. Z drugiej zaś strony, według oficjalnych danych, użytkownicy poświęcają więcej czasu wpatrywaniu się w ekran smartfona, aniżeli w jakikolwiek inny znajdujący się w ich otoczeniu. Z tego też powodu pierwszeństwo powstawania produktów mobilnych jest w pełni zrozumiałe i nie wiadomo kiedy można spodziewać się wprowadzenia materiałów z Canvas na desktopy.

Podczas wydarzenia poruszono też bardzo istotną kwestię dotyczącą forowania "lepszych reklam" - Facebook zapowiedział brak ingerecji w działające do tej pory mechanizmy wyświetlania reklam oraz ponoszonych przez reklamodawców kosztów. Nie ulegną one zmianom, więc to chyba dobra wiadomość dla każdego zajmującego się treściami sponsorowanymi na Facebooku.

Bardzo lubię Instant Articles. Zapoznawanie się z treściami serwowanymi w ten sposób jest czystą przyjemnością, a zaledwie 1-2 sekundy potrzebne na załadowanie świetnie wyglądającego artykułu to istny strzał w dziesiątkę. Sukces Instant Articles jest już w mojej ocenie przesądzony, a za potwierdzenie można uznać ciągle rosnące zainteresowanie wydawców tą nową platformą. Przypomnę, że Washington Post zadeklarował udostępnianie treści na Facebooku tylko z wykorzystaniem możliwości "błyskawicznych artykułów". Czy podobnym powodzeniem będzie cieszyć się nowość na platformiej reklamowej Facebooka? Podejrzewam, że tak, choć nie ulega wątpliwości, że będzie on bardziej wymagającą usługą pod względem kreatywności.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama