Apple

Readability na Androida już jest! Rośnie nam godny konkurent Instapaper

KM
Kamil Mizera
17

Readability przeszło w ostatnich trzech miesiącach wiele zmian. Najpierw twórcy serwisu zdecydowali się zmienić model biznesowy, otwierając Readability dla wszystkich za darmo i dając im możliwość dobrowolnego wsparcia finansowego. Później Readability zaczęło trafiać na platformy mobilne. Najpierw p...

Readability przeszło w ostatnich trzech miesiącach wiele zmian. Najpierw twórcy serwisu zdecydowali się zmienić model biznesowy, otwierając Readability dla wszystkich za darmo i dając im możliwość dobrowolnego wsparcia finansowego. Później Readability zaczęło trafiać na platformy mobilne. Najpierw pojawiło się na iOSa, a wczoraj na Androida. Jak sprawuje się ta usługa na systemie mobilnym Google?

Jednym słowem można powiedzieć, że bez zarzutów. Twórcy Readability postawili na pełną spójność. Aplikacje na iOSa i Androida prezentują się identycznie, mają te same funkcje, obsługują te same gesty. Sama aplikacja jest przygotowana bardzo dobrze. Już dawno nie miałem w ręce tak dobrze zaprojektowanego produktu. Połączono ascetyzm w designie z użytecznością.

 

Sama aplikacja całkiem nieźle radzi sobie z konwertowaniem tekstu i oferuje sporo funkcji, jak chociażby możliwość zmiany czcionki, jej rozmiaru czy włączenia trybu nocnego. Z poziomu aplikacji można oczywiście dzielić się tekstem za pomocą Twittera czy Facebooka, wysłać tekst ma maila czy wygenerować link do niego. Nie brakuje również wyszukiwarki czy możliwości dodawania nowych kanałów do czytania.

Trudno coś złego powiedzieć o tej aplikacji. Chyba tylko tyle, że jeżeli chodzi o tablet działający pod kontrolą ICS, to nie można zmieniać pozycji tekstu i obsługuje się aplikacje w poziomie, ale za to, jak wchodzimy do opcji automatycznie następuje obrót do pionu. Pokazuje to, że aplikacja ta jeszcze nie do końca została dostosowana do użytkowania na tabletach. Pomijając jednak ten jeden mankament, to Readability w niczym nie różni się na telefonie i na tablecie.

 

Od początku uważałem, że Readability spośród większości dostępnych tego typu narzędzi radzi sobie najlepiej z tekstem i przedstawia go w najbardziej czytelny sposób. Tak było w przypadku samego webowego serwisu i tak jest teraz w przypadku aplikacji mobilnych. Decyzja, aby zaoferować użytkownikom darmową aplikację świadczy o tym, że Readability zamierza mocno konkurować w tym segmencie, zwłaszcza z Instapaper. Ma nad nim tę przewagę, że nie woła pieniędzy za swoją aplikację, która dostępna jest również na Kindle Fire. Na razie jednak Readability musi rozwijać sieć powiązań z podmiotami trzecimi – pod tym względem Instapaper jest o wiele lepszy.

Ze swojej strony mogę Wam z czystym sumieniem polecić tę aplikację.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

AndroidiOSaplikacjaReadability