Cotygodniowy raport Nielsen na temat czołowych stacji telewizyjnych w Polsce obfituje w wiele ciekawych informacji nie tylko na temat statystyk ogląda...
Jest w Polsce kanał, który emituje głównie reklamy i telezakupy. Jak wygląda reszta stawki?
Cotygodniowy raport Nielsen na temat czołowych stacji telewizyjnych w Polsce obfituje w wiele ciekawych informacji nie tylko na temat statystyk oglądalności, ale również i udziału poszczególnych grup tematycznych w ramówce. Jak podano, pomiar przeprowadzono dla grupy docelowej wszystkich osób w wieku od czterech lat wzwyż (średnia wielkość próby 5017), przy czym co ciekawe - przeciętny Polak według Nielsen oglądał telewizję przez... 274 minuty dziennie. Sporo.
Mowa była o kanale, w którym większość czasu antenowego przeznaczono na reklamy i telesprzedaż. Tutaj zdecydowanym liderem jest Tele 5, gdzie niemal połowa (42.09 %) to właśnie ta grupa tematyczna. Można uznać, że ten kanał stoi przede wszystkim prezentacjami "cudownych odkurzaczy" i blokami reklamowymi. Najmniej takich treści uświadczymy w TV Puls, gdzie reklamy oraz telesprzedaż stanowią jedynie 18.36%. Inne stacje notują wyniki w przedziale od 20-28%, odrobinę więcej, ale nie tak drastycznie, jak w przypadku Tele 5. Reszta ramówki Tele 5 to gorsze lub lepsze seriale - osobiście nie znalazłbym tam nic dla siebie, absolutnie.
Programy artystyczne - kulturalne... słabo
Ktoś w komentarzach w tym tekście zauważył, że pozwoliłem sobie obejrzeć coś w telewizji mimo wielokrotnego zgłaszania przeze mnie co najmniej ambiwalentnego stosunku do tego medium. Owszem, chwilowo nie ma mnie u siebie i siłą rzeczy w domu rodzinnym zasiadam przed telepudłem - zaznaczam, że to tylko chwilowe. Jeśli już mam coś oglądać, to sport, dokumenty i jeżeli znajdę - programy dotyczące kultury. Jak wygląda ich udział w ramówkach stacji? Niesamowicie słabo.
Co ciekawe, TVN przoduje w tym względzie. Osobiście tego nie zauważyłem i ciekaw jestem, co też Nielsen znalazł w ramówce TVN, że ten słupek w przypadku tej stacji wzleciał tak wysoko. Nieco niżej plasuje się TVP2, za to Polsat i TVP1 szorują wręcz po dnie, podobnie jak TV4. Reszta takich programów w ramówce nie ma wcale. Patrząc dalej w to zestawienie chyba zaczynam rozumieć dlaczego.
Polacy uwielbiają seriale
Raport Nielsen wskazuje na to, że Polacy rzeczywiście bardzo lubują się w rodzimych produkcjach - całkowicie nie moja bajka. Nie widziałem ani jednego odcinka nawet House of Cards, życie mi w zupełności wystarcza. "M jak Miłość" w raporcie tygodniowym przoduje i jak znam życie, w tym względzie miejsca na podium potrafią zmienić się wraz z tym, jak dzieje się w danej produkcji coś ciekawego - śmierć ważnego bohatera, albo cokolwiek innego. Wysoko jest Teleexpress, nieźle sobie radzą również Wiadomości TVP1.
Kto się reklamuje?
Wspominam o tym głównie dlatego, że wątek "leków" poruszałem niedawno na Antywebie w kontekście robienia z konsumentów durniów. Tak, nie boję się tego stwierdzenia i w dalszym ciągu je podtrzymuję. Najwięcej na reklamę w telewizji wydają producenci żywności - to sprzeda się zawsze i ludzie z reguły lubią kupować to, co zobaczyli w telewizji. Kto następny? Producenci leków - na wszystko, dla każdego, nawet dla niejadka, żeby zjadł obiadek. Chyba jestem dziwny, bo nie brałem ostatnio żadnych tabletek. Matko kochana, a może powinienem?
Grafika: 1
Źródło: Raport tygodniowy Nielsen
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu