Przeglądarki internetowe

Ranking najlepszych przeglądarek dostępnych w internecie

Grzegorz Ułan
Ranking najlepszych przeglądarek dostępnych w internecie
Reklama

Rok 2018 zbliża się już ku końcowy, to dobry moment na różnego rodzaju rankingi. Z mojej strony zaprezentuje Wam ranking przeglądarek, a jak ranking na Antyweb, to musi być on oparty na zestawieniu najpopularniejszych przeglądarek w 2018 roku, z których korzystaliście Wy.

Jak się zapewne domyślacie, zaskoczenia wielkiego tu nie będzie, ale prześledziłem to z ciekawością i dla kontrastu sprawdziłem, jak to się zmieniło w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Reklama

Ranking przeglądarek na Antyweb

Na początek sprawdźmy jak się rozkładał Wasz ruch na Antyweb w rozbiciu na urządzenia. Okazało się, że ruch mobilny odpowiada już za 58,90% wejść na AW, co było wzrostem o prawie 10 p.p. w porównaniu z 2017 rokiem, kiedy to mobile odnotowało 48,69% ruchu.

Pozycja Ruch na Antyweb 2017 2018
1 Mobile 48,69% 58,90%
2 Desktop 47,21% 36,99%
3 Tablet 4,10% 4,11%

 

Odbyło się to oczywiście kosztem odwiedzin z urządzeń stacjonarnych, które odpowiadały jeszcze w 2017 roku za 47,21%, a w tym już tylko za 36,99%. Tablety praktycznie bez zmian.

Zobacz też: UC Browser - wszystko co musisz o niej wiedzieć

Pozycja Przeglądarki na Antyweb 2017 2018
1 Google Chrome 58,84% 63,35%
2 Safari 10,21% 9,78%
3 Mozilla Firefox 12,41% 8,50%
4 Opera 3,80% 4,13%
5 Samsung Internet 1,03% 2,51%
6 Microsoft Edge 2,11% 1,67%
7 Internet Explorer 2,77% 1,41%

 

Przechodząc już do przeglądarek, widać że większość przeglądarek straciła na popularności, prócz Opery i przeglądarki Samsunga, no i oczywiście Google Chrome, który jest najpopularniejszą przeglądarką nie tylko w Polsce, ale i na świecie.


Reklama

Zerknijmy przy okazji jak to wygląda ogólnie w Polsce i na świecie.

Zobacz też wpis: wiarygodny test internetu.

Reklama

Ranking przeglądarek w Polsce

Sprawdzając popularność poszczególnych przeglądarek w Polsce skorzystałem z rankingów sporządzanych przez StatCounter. Według nich, popularność Google Chrome w Polsce jest gigantyczna (76,23%) i niedługo powinna osiągnąć poziom niegdysiejszej dominacji Internet Explorera, który dziś grzeje koniec zestawienia.

Pozycja Przeglądarki w Polsce 2017 2018
1 Google Chrome 70,37% 76,23%
2 Mozilla Firefox 9,48% 7,89%
3 Samsung Internet 5,16% 4,46%
4 Opera 4,14% 3,82%
5 Safari 2,20% 2,32%
6 Android 3,93% 1,84%
7 Microsoft Edge 1,46% 1,46%
8 Internet Explorer 1,29% 0,91%
9 Internet Explorer Mobile 1,34% 0,65%
10 Inne 0,64% 0,41%

 

Na drugim miejscu mamy Mozilla Firefox - 7,89%, a podium zamyka Samsung Internet - 4,46%. Więc nieco odmienna kolejność niż wynika ze statystyk na Antyweb. Takie Safari, z którego korzysta prawie 10% Czytelników Antyweb (drugie miejsce), w ogólnym zestawieniu w Polsce plasuje się na miejscu piątym z wynikiem 2,32%.


Ranking przeglądarek na świecie

Statystyki światowe z kolei nie są już tak łaskawe dla Google Chrome, który odpowiada za 58,95% ruchu, na drugim miejscu mamy Safari, czyli podobnie jak na Antyweb z wynikiem 14,42%, a na trzecim UC Browser - 6,79%.

Reklama
Pozycja Przeglądarki na świecie 2017 2018
1 Google Chrome 53,96% 58,95%
2 Safari 14,51% 14,42%
3 UC Browser 8,25% 6,79%
4 Mozilla Firefox 6,19% 5,23%
5 Opera 3,84% 3,54%
6 Internet Explorer 3,95% 3,03%
7 Samsung Internet 3,30% 2,76%
8 Microsoft Edge 1,85% 1,95%
9 Android 2,39% 1,50%
10 Inne 1,77% 1,83%

 


Patrząc po tych statystykach, na Antyweb, w Polsce czy na świecie, można odnieść wrażenie, że popularność Google Chrome jest niezagrożona. Wszystkie inne przeglądarki, albo spadają w popularności albo nieznacznie zyskują, kiedy Google Chrome cały czas rośnie. Tak naprawdę nie wiadomo co musiałoby się stać, aby nagle cały świat zaczął korzystać z jakiejś innej przeglądarki, jak to miało kiedyś miejsce w przypadku Internet Explorera, którego pobił Mozilla Firefox. Wprawdzie słyszy się, co chwilę o jakiejś nowej przeglądarce, ale przeważnie oparta jest ona na tym samym silniku co Google Chrome, więc szybko się o nich zapomina.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama